Rotterdam – In het Stadhuis van Rotterdam gingen vorige week de voetjes van de vloer. Het voltallige college van B en W danste mee met de internationale Eurovisie Songfestival campagne ‘Rotterdam. #SWINGALONG.’ Deze campagne werd onlangs door Rotterdam Partners in samenwerking met de gemeente Rotterdam gelanceerd en brengt door middel van een aanstekelijke dans en bijbehorende feel good videoclip zoveel mogelijk mensen digitaal samen.
In de week rondom het Eurovisie Songfestival worden dansende fans van over de hele wereld levensgroot geprojecteerd op het World Port Building. Met dit ludieke gebaar van B en W laat het college zien dat iedereen mee kan doen met deze pakkende dance challenge en dat wereldwijde verbinding met de stad ook in deze tijd mogelijk is.
SWINGALONG
Met de #SWINGALONG campagne toont Rotterdam de dynamiek, diversiteit en veerkracht van de stad. De #SWINGALONG videoclip staat hierbij centraal. In deze clip wagen bekende én onbekende Rotterdammers zich aan dezelfde dans op verschillende Rotterdamse locaties. Onder andere de Rotterdamse metro, de Floating Farm en circulaire broedplaats BlueCity zijn het decor van deze dance challenge. Het Stadhuis kan met deze speciale edit nu aan dat rijtje worden toegevoegd.
B en W
Het college van B en W liet zich al overtuigen: de clip nodigt uit om zelf ook de dansschoenen aan te trekken en een eigen #SWINGALONG versie te delen via social media. Dat kan onder meer met een speciaal filter voor Instagram en Facebook waarbij het met behulp van een 360-graden view mogelijk is om te dansen op de Rotterdamse locaties uit de videoclip.
Zelf meeswingen?
Daarbij wordt in de week rondom het Eurovisie Songfestival een selectie van dansende mensen levensgroot geprojecteerd op een Rotterdamse locatie met iconisch uitzicht over de Maas: het World Port Center. Deze projectie wordt vervolgens gestreamd via de campagnewebsite, zodat mensen overal ter wereld zichzelf kunnen zien dansen ‘in’ Rotterdam en het op hun beurt ook weer zelf kunnen delen. De campagne loopt tot 6 juni en wordt via Instagram, YouTube, Facebook en TikTok verspreid. Alle informatie over meedoen aan de campagne is te vinden op www.swingalong.eu.