Utrecht – Goeree-Overflakkee heeft zich gepresenteerd tijdens de 50 PlusBeurs in Utrecht. Het eiland werd gepromoot door het team EilandMarketing en diverse ondernemers. De beurs werd door ruim 100.000 mensen bezocht.
Goeree-Overflakkee zeer veelzijdig
Verschillende ondernemers van het eiland, waaronder Camping t’ Anker, Faunapark Flakkee, RTM-Museum, A Seal, De Mekkerstee, Tieleman Keukens, VVV Goeree-Overflakkee, Bakkerij Bienefelt, De Ruiter Speculaas en bierbrouwerij Solaes hebben de handen ineen geslagen om het eiland te promoten. In de ‘Goeree-Overflakkee mijn eiland!’ stand werd het verhaal van Goeree-Overflakkee verteld. Geïnteresseerden kregen een jute tasje mee met informatie en speculaas van het eiland.
Onder de indruk
De bezoekers waren onder de indruk van de diversiteit op het eiland. In de stand was genoeg te beleven. Er kon elke dag iets worden geproefd. Op dinsdag werden er in de stand koekjes gebakken. Op woensdag werd er belegen geitenkaas van De Mekkerstee gesneden, donderdag deelde Bakkerij Bienefelt kruukplaetjes uit. Op vrijdag en zaterdag kon men genieten van speculaas van De Ruiter uit Ooltgensplaat. Het Faunapark Flakkee nam een kerkuil mee, de uil trok veel bekijks in de stand.
Krachten bundelen
Ruim 1500 mensen schreven zich in voor de nieuwsbrief Goeree-Overflakkee mijn eiland! Zo kunnen ze ook in de toekomst op de hoogte blijven van allerlei nieuws en activiteiten op het eiland. Deze beurs is een mooi voorbeeld van het bundelen van de krachten van de overheid en ondernemers om met elkaar het eiland te promoten en verder op de kaart te zetten.