Hardenberg – De ‘FRIS is…’ campagne is vrijdag 7 april gelanceerd door wethouder Werner ten Kate en Platform Gastvrij Hardenberg. Jan Spannenberg, bekend van een tv-programma, hielp mee door te trakteren: smaakvolle proeverijtjes, zoals taart en pizza, met lokale ingrediënten en producten. Naast de onthulling van de nieuwe campagne is er ook een ‘frisse’ winactie bedacht. Maak kans op een overnachting in de Skyte Lodge bij Natuurkampeerterrein De Klashorst. Mét biertub én diner bij restaurant De Rheezerbelten.
Hoe maakt u kans op deze frisse prijs? Stuur een recept op met tenminste één streekproduct erin. Dit kan een koek, snoepje, taart of misschien wel een voor-, hoofd- of nagerecht zijn. Wees creatief! Eind september wordt de winnaar bekendgemaakt. Het recept levert u in via www.visithardenberg.nl/winactie. Of bij het Informatiepunt in het centrum van Hardenberg.
Lancering Circo Lodge
Ook is vrijdag 7 april de Circo Lodge gelanceerd bij boerderijcamping De Boergondiër (De Krim). De Circo Lodge is een duurzame recreatie-accommodatie. In de vorm van bijvoorbeeld een wijnvat of reuzemelkbus. Jolanda Theisens, eigenaar van De Boergondiër: “Wij doen hier ook aan educatie over het boerenleven en het landschap, je kunt het ruiken, voelen, proeven, ervaren. En we zijn vooral heel gastvrij, daar komen mensen voor terug.”
Jolanda werkt graag mee aan de campagne. Ze organiseert bijvoorbeeld kampeerweekenden. Daar maken gasten op verschillende plekken in de regio kennis met streekproducten. En koken ze ermee.
FRIS is… de regio Hardenberg
De FRIS is… campagne staat voor nieuwe ideeën. Frisse neuzen halen. En denk bijvoorbeeld aan vers eten. Een andere kijk op dingen. Energie opdoen. Batterij opladen. En andere dingen doen. Met deze campagne zorgen we, samen met ondernemers, voor een sterker toeristisch seizoen in de regio Hardenberg.
Want: ‘In het Vechtdal ligt de regio Hardenberg: dé vrijetijdsregio van Nederland. De streek van tegenstellingen en balans. Waar spanning en ontspanning samenkomen. Net als gezond en genieten. Nieuwe energie en inspiratie voor jong en oud. Hier is altijd iets te zien, proeven of beleven. Puur en eerlijk.’
Het begint met themajaar ‘smaak en streekproducten’
De komende drie jaren zetten we de FRIS is… campagne in per themajaar. Dit jaar is het thema ‘smaak en streekproducten. Dit jaar trappen we af met de Week van de Smaak. In deze week van 7 tot en met 16 april zijn er smakelijke activiteiten. Denk aan de grootste lunch van het Reestdal. Een streekfood festival. Een pop-up aspergediner ‘Het Streekmaal’. Hardenberg Buiten. En de opening van de Vechtdal Proefpalen. In 2024 is het thema ‘natuur’ en in 2025 ‘vitalteit en gezondheid’.