Met ruim 9.500 vacatures behoort Zeeland tot een van de krapste arbeidsmarkten van Nederland. Toch weten steeds meer mensen buiten Zeeland deze provincie te vinden als het gaat om wonen en werken, blijkt uit de trendanalyse van Zeeland.com, het platform van de Provincie Zeeland. Met name studenten en (young) professionals weten het platform steeds beter te vinden blijkt uit de cijfers. Om deze kracht bij te zetten, lanceert de Provincie Zeeland een nieuwe zomercampagne met de titel: ‘Ik wil alleen maar Zeeland’.
Lancering zomercampagne op Concert at SEA
Met deze campagne wordt verder gewerkt aan het versterken van het imago van Zeeland en wordt er ingezet op het positioneren van Zeeland als bijzondere en aantrekkelijke vestigingsregio met als doel er voor te zorgen dat mensen Zeeland (eerder) gaan overwegen als regio om te leven en werken. De campagne is gelanceerd op Concert at SEA met onder andere de ‘Photobox on Wheels’, een winactie en video uitingen welke rondom het mainstage voor alle bezoekers zichtbaar is.
Zoals ieder jaar is de aanwezigheid op Concert at SEA een uitgelezen kans om met (young) professionals in contact te komen en hen op een duurzame manier te verbinden aan Zeeland. Door zich in te schrijven op de nieuwsbrief voor wonen en werken in Zeeland, worden ze geïnspireerd over de mogelijkheden in Zeeland. In 2022 werd Zeeland.com 150.000 keer bezocht voor informatie over wonen en werken. Vervolgens werd 78.000 keer doorgeklikt naar de website van een werkgever, sector, vacature of andere gerelateerde websites.
‘Ik wil alleen maar Zeeland’
Binnen het concept van de nieuwe zomercampagne wordt gebruik gemaakt van campagnehelden Niek en Maaike. Dit zijn échte trotse (import) Zeeuwen die expliciet voor Zeeland hebben gekozen om hier te leven en werken. Maaike is voor de liefde verhuisd naar Zeeland en vertelt waarom zij voor Zeeland gekozen heeft als vestigingsregio. Niek is vanuit Rotterdam terug verhuisd naar Zeeland om zijn videobedrijf op te richten en vertelt waarom hij ‘alleen maar Zeeland wil’.