Inmiddels bestaat het online winkelbedrijf bol.com alweer 25 jaar. In die tijd is het uitgegroeid tot het grootste online winkelplatform van Nederland. Het is over al die jaren een vast begrip geworden voor menig shopper en vooral bekend door de spitsvondige reclames, grappige mannetje en aanstekelijk deuntje.
In de volksmond al heel lang gewoon bol
Eén van de redenen van de naamsaanpassing, is dat de winkel in de volksmond al jaren door klanten gewoon bol wordt genoemd. De .com toevoeging was volgens een woordvoerster in aanvang echt nodig om aan te geven dat het om een online winkel ging. Een webshop was in 1998 nog een behoorlijk nieuw fenomeen namelijk.
Kleine aanpassingen huisstijl
Niet alleen de merknaam verandert, ook de visuele stijl is subtiel aangepast. Dit is onder andere terug te zien in meer speelsheid in de typografie, fotografie en een uitbreiding in het kleurgebruik. Het herkenbare blauw van bol blijft. Klanten zien de nieuwe huisstijl onder ander terug in de app, op de website, in campagnes, op de cadeaukaart en op verpakkingen.