Leefbaar Capelle start, in samenwerking met het CDA, een ‘Meldpunt Schimmel en achterstallig onderhoud’ voor (sociale) huurwoningen. Dit nadat ons steeds meer berichten bereiken van huurders die te maken hebben met schimmel in hun woning. Huurders geven aan dat deze problemen vaak niet adequaat worden aangepakt door de verhuurder. De huurders lopen hierdoor risico op ernstige gezondsheidsproblemen.
Daarnaast is er bij sommige woningen sprake van achterstallig onderhoud en worden sommige reparaties niet naar tevredenheid uitvoerd. Bijvoorbeeld een CV-ketel die keer op keer wordt gerepareerd omdat de verhuurder vasthoudt aan een bepaalde levensduur. Zo eindigen bewoners elke paar maanden weer met een nieuwe monteur over de vloer.
Gezonde en veilige huurwoningen
Bewoners van (sociale) huurwoningen moeten in een gezonde en veilige omgeving kunnen wonen. Daarin zijn zij voor een groot deel afhankelijk van de verhuurder. Veel Capellenaren zijn maandelijks een behoorlijk deel van hun inkomen kwijt aan de huur. Zij mogen hiervoor ten minste verwachten dat zij in een veilig huis wonen.
Meldpunt Schimmel
Het Meldpunt Schimmel van Leefbaar Capelle en CDA Capelle is vanaf vandaag 4 weken geopend (tot maandag 27 mei). Het meldpunt is te vinden via https://forms.gle/VirN8HB7mzTCNSE36 en op de website en sociale media van Leefbaar Capelle.