4.8 C
De Bilt

Voorkom micromanagement als ondernemer: deze zaken besteed je uit!

Als ondernemer in het bedrijfsleven heb je veel hooi op je vork. Het liefst ben je degene die leiding geeft en overzicht bewaart zonder al te veel in details te hoeven treden. Onthoud dat je niet overal verstand van hebt, en sommige zaken liever aan de experts overlaat. Hoe voorkom je het zogeheten micromanagement? Door onderstaande aspecten van een goed lopende organisatie (deels) uit te besteden.

Netwerkbeheer voor een veilig en goed functionerend computernetwerk

Geen kantoor of andere onderneming ontkomt aan het inrichten van een aanzienlijk digitaal gedeelte. Om dit allemaal in goede banen te laten verlopen, neem je specialisten in netwerkbeheer in de arm. Deze zorgen ervoor dat alle computernetwerken veilig en soepel functioneren. Ook staan ze stand-by om eventuele technische problemen op te lossen. Van deugdelijk werkende wifi tot betrouwbare opslag van de bedrijfsdata: het is allemaal essentieel om überhaupt te kunnen werken. Gelukkig bestaan er dus vakmensen voor wie deze tak van sport een tweede natuur is.

Gastvrijheid, hygiëne en onderhoud

Gastvrijheid wordt tegenwoordig ook wel hospitality genoemd, maar het komt nog steeds op hetzelfde neer: wanneer je zakenrelaties ontvangt, wil je het die als ondernemer goed naar de zin maken. Met goede koffie, comfortabele stoelen en een schone, maar stijlvolle ambiance. Daarom huur je mensen in die het pand schoonhouden en, nog vaker dan jijzelf, een kritische blik op het interieur werpen. Voor elke soort onderhoud aan het pand, van waterleiding en sanitair tot de zonneschermen en airco, heb je dus de nodige contacten. Je wilt professionaliteit uitstralen met een representatief bedrijfspand. Net als het al genoemde werkplekbeheer maken deze aspecten daar zeker deel van uit.

Salarisadministratie: besteed het beheer van loonadministratie uit aan een specialist

De salarisadministratie is ook zoiets waaraan je als ondernemer liever niet je eigen vingers brandt. Dit onderdeel van een onderneming gaat anno nu wel even verder dan alleen het overmaken van het maandloon. De tijd van een werkgever die gevulde enveloppen uitdeelt ligt helemaal achter ons. Nu komen hier tal van randzaken bij kijken, die je allemaal op orde wilt hebben, volgens de meest recente regels en wetten. Daarom bestaan er complete organisaties die daarin opgeleid en gespecialiseerd zijn. 

Deels uitbesteden als ondernemer: werving van personeel en marketing

Deze twee elementen liggen soms gevoelig, omdat veel ondernemers graag controle hebben over wie ze aannemen en hoe hun communicatie naar buiten eruitziet. Bij de werving van personeel voer je daarom eerste goede gesprekken met uitzendbureaus en headhunters, zodat deze voldoende geïnformeerd op zoek kunnen gaan naar nieuw talent. Uiteindelijk beslis je natuurlijk zelf of kandidaten de beoogde job aankunnen. Marketing is in deze eeuw voornamelijk een online aangelegenheid. Op alle kanalen wil je dezelfde, herkenbare uitstraling bewerkstelligen. Voor het ene bedrijf werkt uitbesteding hier vlekkeloos, andere ondernemers hebben er baat bij als hun hoofd marketing onder hetzelfde dak werkt. 

Grootscheepse veranderingen zoals verhuizingen en verbouwingen

Is je onderneming toe aan een nieuw of verbouwd pand, dan ga je op zoek naar mensen die daar  beroepsmatig bekend mee zijn. Zij weten precies wat er nodig is, uiteraard in overleg. Bij het betrekken van een nieuw onderkomen zoek je een verhuisbedrijf dat zich heeft toegelegd op deze materie. Voor een metamorfose van het pand zoek je contact met een interieurstylist en bij grootscheepse verbouwingen buigt een aannemer zich over jouw wensen.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in

Nieuws uit deze regio