Inwoners van Vlaardingen kunnen voortaan via de Sociale Kaart Vlaardingen activiteiten, hulp en ondersteuning in hun buurt op sociaal gebied vinden. De nieuwe website, een initiatief van de gemeente Vlaardingen, geeft een overzicht van de lokale sociale diensten in de stad.
Een overzicht van wat Vlaardingen op sociaal gebied te bieden heeft
De Sociale Kaart Vlaardingen biedt informatie over zorg, welzijn, werk en inkomen, sociale initiatieven, vrijwilligersorganisaties en meer. Vlaardingers die op zoek zijn naar passende hulp of ondersteuning in hun buurt, kunnen op de website de juiste informatie, contactgegevens en locaties vinden. Daarnaast bevat de website een agenda en nieuws dat aansluit op sociale thema’s.
Voor iedereen die met Vlaardingen verbonden is
De website is bedoeld voor iedereen die in Vlaardingen woont, werkt of op een andere manier met de stad verbonden is. Van jonge gezinnen tot senioren en van geboren en getogen Vlaardingers tot nieuwkomers. Wie de website bezoekt vindt via de indeling op (leef)thema’s of via de zoekfunctie de informatie die men zoekt.
Langgekoesterde wens komt uit
“Met dit digitale platform verbinden we inwoners met alles wat Vlaardingen op sociaal gebied te bieden heeft. Kortom, een platform van en voor de stad,” aldus wethouder Jacky Silos die een langgekoesterde wens uit zag komen met de realisatie van de Sociale Kaart.
Sociale Kaart Vlaardingen
Het platform faciliteert praktische informatie voor inwoners. “Wilt u weten waar u hulp kunt krijgen bij uw administratie, taalles of het zoeken naar werk? Of zoekt u sportieve activiteiten om nieuwe mensen te ontmoeten? Dit soort informatie vindt u op de Sociale Kaart Vlaardingen,” vult wethouder Arnoud Proos aan.
Organisaties nodigen wij twee keer per jaar uit om hun informatie aan te vullen en up to date te houden. Meer weten? Ontdek de Sociale Kaart Vlaardingen op: socialekaartvlaardingen.nl voor alle informatie.
Organisaties die sociale diensten aanbieden en nog niet zijn opgenomen in de Sociale Kaart, kunnen zich aanmelden via de website. De redactie toetst vervolgens of de organisatie voldoet aan de criteria voor opname. Ook is er een contactformulier voor vragen of suggesties van websitebezoekers.