23.1 C
De Bilt

Actieweken ‘NIXzonderID’ gemeente Drimmelen starten in november

Drimmelen – In november start de gemeente Drimmelen met actieweken rondom de campagne ‘NIXzonderID’, die draait om de vraag naar een identiteitsbewijs (ID) bij de verkoop van alcohol. Een belangrijk deel van de actieweken is het organiseren van positief ingestoken mysterybezoeken aan lokale ondernemers en verenigingen die alcohol verkopen.

De mysteryshoppers brengen een klein feestje mee voor de gevallen waar het goed gaat en zorgen voor vriendelijke feedback achteraf per post als er geen ID gevraagd wordt.

NIXzonderID: feestelijk gebaar met serieuze boodschap

Tijdens de actieperiode gaan getrainde mysteryshoppers van Bureau Objectief op pad in de gemeente Drimmelen om de medewerkers en vrijwilligers van cafetaria’s, horecagelegenheden, slijterijen, sportkantines en supermarkten te ondersteunen bij het verbeteren van de vraag naar een ID voor de leeftijdscontrole.

  • Wordt er om ID gevraagd? Dan volgt direct een feestelijke onthulling op locatie, met een minitrofee
    én een materialenpakket.
  • Geen ID-vraag? Dan ontvangt de locatie na afloop een vriendelijk feedbackpakket per post,
    met tips om het de volgende keer beter te doen.

Elke bezochte locatie ontvangt een NIXzonderID-pakket om de ID vraag te stimuleren. In de pakketten zitten tips,
hulpmiddelen én een poster met directe links naar gratis tools zoals de NIXChallenge* en de elearning
Voor Elkaar.

Samenwerken om vraag naar ID te verbeteren

Wethouder Roxanne Pruijsers (Jeugd en Gezondheid) licht de reden voor deze acties toe: “Met deze acties werken we op een positieve en ludieke manier samen met lokale ondernemers en verenigingen om de vraag naar een identiteitsbewijs bij de verkoop van alcohol te stimuleren. Zo dragen we bij aan het terugdringen van alcoholgebruik onder jongeren, een belangrijk doel binnen ons programma Opgroeien in een Kansrijke Omgeving”.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in

Nieuws uit deze regio