Zetten – Geen oefening uit een boek, maar een échte opdracht voor Hotel De Bilderberg in Oosterbeek, begeleid door de creatieve professionals van Hippo Creative Studios in Arnhem. Dat was het avontuur dat zes havo 4-leerlingen van het Hendrik Pierson College (HPC) in Zetten aangingen.
De leerlingen vormen de pilotgroep van het nieuwe vak Havo PGP (Praktijkgericht Programma) op HPC Zetten, waarin doen en ontdekken centraal staan. Ze startten hun traject met een feestelijke kick-off bij Hotel De Bilderberg, waar ze direct een kijkje achter de schermen kregen. Tijdens een inspirerende workshop bij Hippo Creative Studios leerden ze hoe je een professionele key visual ontwikkelt – een beeld dat het hart van een campagne vormt.
Terug op school verdiepten ze zich in marktonderzoek, prijsbepaling, storytelling en ontwerp. Ook spraken ze met de general manager van het hotel over marketing en positionering. Uiteindelijk presenteerden de leerlingen hun creatieve concepten aan vertegenwoordigers van zowel Hippo als De Bilderberg.
Quotes
“We kregen echt een kijkje in de professionele wereld.”
“Het was gaaf om een echte opdracht te doen en het hele creatieve proces te doorlopen.”
Praktijkgericht leren bij HPC
De resultaten mochten er zijn: originele concepten, professioneel uitgewerkt en overtuigend gepresenteerd – ondanks de zenuwen. Met dit project zet het HPC een mooie stap richting praktijkgericht leren: leren door te doen, in samenwerking met het werkveld. Het helpt leerlingen ontdekken welke richting bij hen past en biedt waardevolle praktijkervaring die hun studiekeuze versterkt.
