Utrecht – Reizigers op station Utrecht, Den Haag, Rotterdam en Schiphol moeten nog even wachten op nieuwe grote blauwe borden met reisinformatie. ProRail en NS dit jaar op deze grote stations de digitale versie van de grote blauwe borden met reisinformatie installeren. Helaas bleek dat het gat tussen de aanbiedingen en onze wensen te groot was. Daarom wordt de aanbesteding opnieuw gestart.
Kwaliteit voorop
Kwaliteit gaat boven tijd, zo ook bij deze reisinformatieschermen. We willen een betrouwbaar en kwalitatief scherm kunnen bieden waarvan veel reizigers, sinds het afscheid van het grote blauwe klapperbord in Utrecht, hebben aangegeven dit graag terug te willen zien. Ook vinden we het belangrijk dat de schermen voor een lange tijd mee kunnen. We hebben er alle vertrouwen in dat we de nieuwe aanbesteding zo snel mogelijk kunnen starten.
Reisinformatie in een oogopslag
Het nostalgische klapperbord wordt weliswaar vervangen door een digitaal scherm, maar het idee blijft hetzelfde. Een centraal punt op het station waar alle vertrektijden van het komende half uur getoond worden. In één oogopslag zien of je nog een kop koffie kan halen of afspreken op dat centrale punt op het station? Het is straks weer mogelijk.
De voorbereidingen gaan gewoon door
In afwachting tot de nieuwe aanbesteding zitten we niet stil. Zo zijn we bezig met de bepaling van de locaties, de praktische zaken zoals de ophangsystemen en natuurlijk de vormgeving van de schermen.