Nijkerk – Vandaag is de Stichting Citymarketing Nijkerk met de ondertekening van de oprichtingsakte van start gegaan. Het doel van de Stichting is om Nijkerk ‘op de kaart te zetten’ met de positionering Lekker Nijkerk – Stad vol Smaak, en op deze manier een bijdrage te leveren aan de groei van Nijkerk met betrekking tot bezoekers, inwoners en bedrijvigheid. Meer succes voor Nijkerkse ondernemers, meer gezelligheid in het centrum, minder leegstand en meer welvaart.
Basis voor Citymarketing Nijkerk
Bijna twee jaar geleden is de werkgroep Sterk Merk Nijkerk binnen het Platform Binnenstad Nijkerk en als onderdeel van de Dialooggroep Economie en Bedrijfsomgeving aan de slag gegaan om de basis voor Nijkerkse Citymarketing te leggen.
Het verhaal vinden
Bij de zoektocht naar het “verhaal van Nijkerk” is eerst met een brede groep belanghebbers en geïnteresseerden gesproken. Uit deze gesprekken is de positionering “Lekker Nijkerk – Stad vol Smaak” naar voren gekomen. Eind 2017 heeft Nijkerk een logo kunnen kiezen, en met dit thema is het werk voor Nijkerk al online begonnen: facebook.com/lekkernijkerk.
Professioneel opgezet
Met de oprichting van de Stichting wordt het Citymarketing werk voor Nijkerk geprofessionaliseerd en daarmee ook minder afhankelijk van vrijwilligers. Er zullen in eerste instantie een ervaren Citymarketeer en een marketingcommunicatie medewerker aangetrokken worden, die in overleg met het bestuur een marketingplan zullen maken en uitvoeren.
Nieuwe website
Met het tekenen van de akte is ook het startsein gegeven voor de nieuwe website lekkernijkerk.nl. Hier presenteert LekkerNijkerk zich aan de buitenwereld. Het is de bedoeling dat dit mettertijd DE website wordt waar alle informatie over Nijkerk te vinden is.
Veel aandacht voor ondernemers
Naast de UIT- agenda staat hier informatie over de stad Nijkerk, de musea en andere bezienswaardigheden, wat er te doen is in de omgeving van Nijkerk, enzovoort. Een groot gedeelte van de website is gereserveerd voor de ondernemers van de binnenstad. Winkels, horecagelegenheden, ambachten en overnachtingsmogelijkheden krijgen een speciale pagina om hun bedrijf te presenteren aan de potentiële bezoeker van de stad.
Nieuw logo
Tenslotte wordt het nieuwe logo ook al steeds zichtbaarder in de stad. Veel ondernemers tonen dat ze van de partij zijn door het logo prominent bij de ingang van hun zaak te plaatsen. En ook op de rotondes bij de toegangswegen wordt het duidelijk dat men nu Lekker Nijkerk binnen rijdt!