Wat is dat ook alweer, ISDN? Het staat voor Integrated Services Digital Network en was de digitale opvolger van analoge telefonie. Met ISDN kon over dezelfde koperen draadjes opeens veel meer gegevens verzonden worden. Hierdoor konden er ook meer diensten op één lijn worden samengevoegd. Vooral in het bedrijfsleven veel in gebruik.
ISDN stopt echt
Op 1 september 2019 stopt ISDN te bestaan. Zoals wel vaker, schrijdt de technologie voort, terwijl ondernemers nog niet klaar zijn voor een nieuwe oplossing. Hiermee komen niet alleen kleine ondernemingen in de problemen, maar ook grotere ondernemingen met meerdere afdelingen en een telefooncentrale zullen aan de slag moeten voordat het ISDN-tijdperk wordt afgesloten.
VoIP: Praten via het internet
Hoewel de techniek al heel wat jaren bestaat en in ontwikkeling is, is Voice over IP, kortweg VoIP, nog lang niet overal in gebruik. Een relatief bekend voorbeeld een VoIP-dienst is bijvoorbeeld Skype. Vanaf je computer bellen en videobellen via internet. Een mooie oplossing voor sommige flexwerkplekken, maar niet voor een ondernemer die goed bereikbaar wil zijn en ook meerdere diensten via de telefoon wil bieden.
Hosted VoIP
De oplossing voor een ondernemer is Hosted VoIP. Hierbij wordt gebruik gemaakt van VoIP-telefoontoestellen en een beveiligde telefooncentrale in de cloud. Via deze centrale zijn allerlei extra diensten in te stellen, zoals welkomstboodschap, wachtmuziek, wachtrij, voicemail, keuzemenu, videoconferencing etc. Er zijn veel technische mogelijkheden.
ImVoIP
“I’m VoIP” of “Ik ben VoIP”, is een Nederlands bedrijf dat is ingesprongen op de groeiende behoefte aan telecommunicatie via internet. ImVoIP.NL onderscheid zich niet alleen in een gunstig aanbod van volledige Hosted VoIP-abonnementen, maar kan ook een groot assortiment aan betrouwbare apparatuur leveren van bekende merken als Yealink, NetGear, TipTel, Polycom en Cisco. Van het kleinste snoertje, tot een complete telefoon met touchscreen. Ook hebben zij diverse diensten om zakelijke mobiel te koppelen in het vaste VoIP netwerk op kantoor.
Succes zit in support
Er is overigens genoeg concurrentie op de markt van VoIP-diensten, dus is het belangrijk onderscheidend te zijn. Bij ImVoIP.NL (https://imvoip.nl) hebben ze daarom gekozen om naast een scherpe prijs/kwaliteitsverhouding, zich helemaal te richten op de best mogelijke support voor hun klanten. Geen internetbedrijf dat alleen via chat of e-mail bereikbaar is, maar 7 dagen per week telefonisch ondersteuning geeft van 9.00 tot 23.00 uur ’s avonds.
Direct en persoonlijk contact
“Wij gebruiken geen callcenter, maar zorgen dat onze klanten direct een supportmedewerker aan de lijn krijgt die ook echt iets kan oplossen”, zo laat het bedrijf weten. “Uiteindelijk maak je het verschil door klanten persoonlijk en betrouwbaar te kunnen helpen, waarbij een kleine klant net zo belangrijk is als een grote.”