Ouderkerk aan den IJssel – Na ruim 3 jaar vond de redactie van Regio Online het de hoogste tijd om de uitstraling van haar nieuwssite eens flink aan te pakken. Hierbij zijn alle onderdelen nog een flink onder de loep genomen en gezocht naar een ‘look’ die fris en modern is. Hierbij is onder andere gekeken naar de navigatie van de website, maar ook naar het logo.
Nieuwe uitstraling, nieuwe kleuren
Voor de make-over van de site is gezocht naar een frisse uitstraling, waarin het bekende RO groen niet meer is terug te vinden. Er gekozen voor een verloopkleur die richting Fuchsia gaat. Het logo zelf is nu zonder de RO letters. Met een speels lettertype is het logo of beeldkenmerk nu simpel: ‘Regio Online – De regionale nieuwsverspreider’.
Navigatie
Voor de navigatie zijn er ook een aantal aanpassingen gedaan. Het hoofdmenu biedt de keuze voor het Laatste nieuws (de homepagina), Binnenland, Buitenland en Regio. Ook vindt je hier de zoekfunctie voor onze website. Via de keuze Regio kom je op een overzichtspagina met 48 blokjes. Voor iedere regio eentje dus. Op de homepagina staat er ook een submenu onder het hoofdmenu. Hier kun je kiezen voor onze P2000 pagina met de laatste 112-meldingen, Weer & Verkeer, Adverteren (voor ondernemers) en Onderwerpen. Via die laatste keuze kom je ook op overzichtspagina waar je uit 24 verschillende nieuwsonderwerpen kunt kiezen. Het submenu is overigens alleen op de homepagina te vinden.
Bladeren en delen
Bij de onderwerpen op de homepagina kun je verder bladeren. Dat kan aan de zijkant van een artikel zijn of juist onderaan. Ditzelfde geldt voor alle Regio pagina’s en de pagina’s met een specifiek onderwerp. Klik op een bericht als je deze helemaal wilt lezen. Als je het interessant vindt, kun je deze via onze social icons ook direct delen met anderen. Natuurlijk kun je ons ook vinden op onze eigen socials, zoals Facebook, Twitter, Tumblr, LinkedIn en Instagram. Daarnaast gaat onze nieuwsfeed naar Drimble en Google Nieuws.