Je komt er niet onderuit: als je producten verkoopt, heb je ook verpakkingsmateriaal nodig. En dan wil je natuurlijk niet zomaar verpakkingsmateriaal: je wilt echte kwaliteit. Dit gaat niet alleen over een kartonnen doos en wat bubbeltjesplastic. Het juiste verpakkingsmateriaal is als een stevig slot op een schatkist met goud (jouw producten) en dus onmisbaar om je producten veilig van A naar B te krijgen. En natuurlijk kan wat branding hier ook zeker geen kwaad!
Bescherming tegen beschadigingen
Stel je voor: een klant opent vol verwachting je pakket, maar het product is beschadigd. Dat wil je uiteraard niet hebben! Beschadigingen zorgen voor boze klanten, voor extra kosten en voor schade aan je reputatie: allemaal niet de bedoeling. Het levert ook een hoop extra werk (en hoofdpijn) op: je moet het product vervangen, opnieuw verzenden en wie weet heb je dadelijk ook nog een negatieve review aan je broek hangen. Met kwalitatief verpakkingsmateriaal kun je jezelf al die ellende besparen. Het hoeft niet moeilijk te zijn: met goede dozen, bubbelplastic en een kabelbinder kom je al een heel eind!
Professionaliteit en merkbeleving
Goed verpakkingsmateriaal doet meer dan alleen beschermen. Het straalt ook professionaliteit uit. Wat zegt meer over je merk: een net ingepakt pakket of een slordige doos met wat ducttape? Bovendien kun je met mooi bedrukte dozen, stickers of wikkelfolie met je logo een blijvende, positieve indruk achterlaten. Verpakking is eigenlijk de eerste fysieke ervaring die een klant met je bedrijf heeft – maak er dus iets moois van!
Kostenbesparing op de lange termijn
Misschien denk je dat meer betalen voor goed verpakkingsmateriaal een investering is. Maar eigenlijk ben je helemaal niet duurder uit. Goed verpakkingsmateriaal voorkomt retourzendingen, beschadigde producten, vervangingskosten en misschien zelfs schadeclaims. Allemaal dingen die je liever kwijt dan rijk bent en ook dingen die je duur kunnen komen te staan. Uiteindelijk ben je absoluut goedkoper uit met kwaliteit dan met goedkope rommel die je producten niet beschermt.
Goed verpakkingsmateriaal geen luxe
Een kartonnen doos en bubbeltjesplastic is makkelijk te vinden, maar daar maak je geen verschil mee. De echte merken besteden aandacht aan ieder detail en daar hoort de verpakking van de producten absoluut bij. Goed verpakkingsmateriaal is geen luxe. Het is een investering die zich vanzelf terugbetaalt in tevreden klant, minder schade en een betere merkbeleving en dat is absoluut iedere cent waard! Dus waar wacht je nog op? Til jouw merk naar een hoger niveau!