Provincie Zeeland voert dit jaar opnieuw campagne met een wenweekend onder bezoekers van Concert at SEA. Ongeveer 80% van hen komt van buiten Zeeland. Die groep willen we uitnodigen om te ontdekken hoe het is om te wonen en werken in Zeeland, met een persoonlijke video van hun toekomstig leven in Zeeland.
50.000 potentiële winnaars voor Wenweekend
Tijdens het festival staan er een weekend lang 61.000 mensen op de Brouwersdam. Het grootste deel daarvan (50.000) komt niet uit Zeeland. Op het moment dat ze hier zijn, het naar hun zin hebben en een positieve Zeeuwse beleving hebben, willen we hen uitnodigen te ontdekken hoe hun leven in Zeeland er uit zou kunnen zien. Omdat Zeeuwse bedrijven, organisaties, onderwijsinstellingen en gemeenten zitten te springen om nieuw personeel, studenten en inwoners, is een speciale campagne ontwikkeld om het wonen en werken in Zeeland onder de aandacht te brengen van deze festivalgangers.
Persoonlijke video’s op Zeelandlandinzee.nl
Het idee is dat bezoekers hun eigen persoonlijke video genereren. Daarmee ervaren ze hoe het is om een eigen leven in Zeeland te leiden. Die video wordt gerendeerd op basis van hun persoonlijke interesses in de vrije tijd zoals watersport, winkelen, cultuur en culinair, hun voorkeur voor wonen in de stad of liever in het landelijk gebied en hun beroep en gezinssituatie. Als je een persoonlijke video gemaakt hebt, word je gestimuleerd de video te delen via social media kanalen en op je eigen tijdlijn: omdat het leuke video’s zijn, en omdat je kans maakt op een wenweekend in Zeeland.
Persoonlijke video
Vanaf aanstaande donderdag is het mogelijk om via wenweekend.nl een persoonlijke video te laten maken. Dit kan nadat geïnteresseerden hun gegevens hebben ingevuld en toestemming hebben gegeven om deze te benutten voor de video en andere communicatie vanuit het platform voor leven en werken www.zeelandlandinzee.nl. Als geïnteresseerden hun gegevens achterlaten kunnen ze later bijvoorbeeld makkelijk benaderd worden als er voor hen interessante vacatures zijn.
Kans op een Wenweekend
Geïnteresseerden die zich aanmelden voor een persoonlijke video maken kans op een wenweekend in Zeeland. Ze mogen hun partner, gezin of vriend(in) meenemen. Naast dat ze zelf Zeeland kunnen ontdekken kunnen de prijswinnaars ook gekoppeld worden aan een Zeeuw die in hun sector werkzaam is om een beter beeld te krijgen van het werken in die sector in Zeeland. Ook Zeeuwen kunnen een video laten maken, zij maken dan kans op een verwenweekend in Zeeland. De (ver)wenweekenden worden mede mogelijk gemaakt door de Amadore Groep. Tijdens Concert at SEA worden drie weekenden weggegeven. Het is de bedoeling om dit jaar nog twee keer drie weekenden weg te geven tijdens andere evenementen waar de persoonlijke video campagne wordt ingezet.
#ikkanhierwelwennen
Vorig jaar werd al een mini campagne ontwikkeld “Niet iedereen houdt van Zeeland. Mooi.” Onderdeel was een video die tussen de concerten door is getoond en afgeleide boodschappen op social media. Ook werd verwezen naar de vacatures op de Zeeuwse vacaturebank en bezoekers konden in de Photobox on Wheels foto’s laten maken met #ikkanhierwelwennen. Ook dit jaar staat de Photobox on Wheels weer op het strand van Concert at SEA en zullen medewerkers van Provincie, jonge vrijwilligers en de Zeeuwse Connectie aanwezig zijn om met bezoekers in gesprek te gaan over de mogelijkheden om hier te wonen en werken.