7.4 C
De Bilt

Nieuwe Gebiedsmarketingstichting Tussen Lek en Linge

VijfheerenlandenIn 2022 start een nieuwe gebiedsmarketingstichting die zich richt op de promotie van het gebied en de twee steden Leerdam en Vianen. Tussen de rivieren Lek en Linge vind je een prachtig stuk authentiek Nederland. Steeds meer mensen komen af op de polders, uiterwaarden, dijken, molens en boerderijen om er te fietsen, wandelen of varen. En natuurlijk bezoeken ze ook de historische steden Leerdam (dé glasstad van Nederland) en Vrijstad Vianen.

Gebiedsmarketingstichting: Tussen Lek en Linge op de (toeristische) kaart

Het doel van de nieuwe stichting is om het gebied te promoten zodat meer bezoekers bewust gaan kiezen voor recreëren in het gebied Tussen Lek en Linge. De bezoekers zullen kennismaken met de puurheid van dit gebied en zullen de prachtige parels in het gebied beleven. Het gebied heeft enorm veel te bieden; Leerdam de Glasstad van Nederland, de enorme rijke historie van Vrijstad Vianen, de rust en de ruimte van natuurgebied de Zouweboezem en de vrijheid van al het groen en water langs de uiterwaarden, de Lek de Linge

De gebiedsmarketingstichting Tussen Lek en Linge zal letterlijk en figuurlijk de verbinding maken tussen alle elementen die de cultuur, natuur en historie in het gehele gebied Vijfheerenlanden te bieden heeft en de aantrekkelijkheid hiervan op een toegankelijke wijze onder de aandacht brengen van potentiële bezoekers en bewoners in het gebied.

Focuspunten voor het komende jaar

Voor 2022 zijn een aantal duidelijke speerpunten geformuleerd door de nieuwe stichting:
• Het merk Tussen Lek & Linge betekenis geven en op de kaart zetten
• De merkwaarden uitdragen (sprankelend, onthaastend en puur)
• Merken van Leerdam en Vianen integreren in merk Tussen Lek en Linge
• Toeristische bezoekers trekken
• Verbinding maken met toeristische ondernemers en aanverwanten
• Netwerk opbouwen
• Marketingteam opbouwen

Arine Gijsbers-Bovekerk

Met een achtergrond in de reclame, ondernemer en inwoner van het gebied Tussen Lek en Linge is met ingang van 1 januari 2022 Arine Gijsbers-Bovekerk aangesteld als Brand Manager, directeur/bestuurder. Arine vindt dit een mooie uitdaging. “Uiteraard doe ik dit niet alleen maar met een team van enthousiaste collega’s, vrijwilligers en Raad van Toezicht zetten we het gebied op de kaart. Wij zijn ervoor om het toerisme te promoten, de inwoners trots te maken en met toeristische ondernemers samen te werken. Wij denken in verbindingen, staan open voor ideeën en zijn sparringpartner om Tussen Lek en Linge zo aantrekkelijk mogelijk te in de markt te zetten”

Meer informatie over Gebiedsmarketingstichting Tussen Lek en Linge

Adres: Voorstraat 13, 4132 AM Vianen
Telefoon: 0345 22 85 33 of 0347 35 55 10
Website: https://www.bezoeklekenlinge.nl
E-mail: info@bezoeklekenlinge.nl

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in

Nieuws uit deze regio