Bibliotheek Zwanenveld in Nijmegen en Bibliotheek Groesbeek in Berg en Dal hebben sinds kort een bankinformatiepunt. Inwoners kunnen daar vragen stellen over digitale bankzaken. Een afspraak maken is niet nodig.
In Bibliotheek Groesbeek kunnen inwoners met hun vragen over betalen en andere bankzaken terecht bij de balie als de bibliotheek is geopend. In Bibliotheek Zwanenveld is er een wekelijks spreekuur voor deze vragen op woensdag tussen 10.00 en 12.00 uur. Onafhankelijke bankspecialisten beantwoorden tijdens dit spreekuur vragen van bezoekers.
Bankinformatiepunt voor uitleg, niet voor bankzaken doen
Het regelen van persoonlijke en vertrouwelijke bankzaken is bij het informatiepunt niet mogelijk, zoals rekeningen betalen, een lening afsluiten of een spaarrekening openen. Als dat nodig is, verwijzen de medewerkers door naar iemand van de bank die wél persoonlijke en vertrouwelijke bankzaken kan begeleiden. Wethouder Erik Weijers van Gemeente Berg en Dal: “Niemand hoeft zich buitengesloten te voelen door digitale drempels. Daarom kunnen alle inwoners bij de bibliotheek terecht voor hulp bij hun digitale bankzaken.”
Telefonische hulp
Het bankinformatiepunt is bedacht door de grote banken, in samenwerking met openbare bibliotheken en maatschappelijke organisaties. Op de website Bankinformatiepunt.nl staat ook veel nuttige informatie. Liever telefonische hulp bij digitale bankzaken? Bel dan gratis de DigiHulplijn (0800-1508). Naast het bankinformatiepunt biedt de Bibliotheek Gelderland Zuid meer hulp op digitaal gebied. Bekijk het hele aanbod van de bieb op www.obgz.nl/digitaal.