Om het inwoners makkelijker te maken hun afvalzaken te regelen lanceert BAR Afvalbeheer een online Afvalserviceportaal. Via dit portaal kunnen inwoners vanaf nu onder meer een afvalpas aanvragen en een afspraak maken voor het ophalen van afval. In de komende maanden wordt de online dienstverlening verder uitgebreid.
Afvalzaken
Inwoners regelen vanaf nu eenvoudig hun afvalzaken online en vinden informatie over het inleveren en scheiden van afval binnen handbereik. BAR Afvalbeheer werkt hard aan de ontwikkeling van haar digitale kanalen en introduceert naast een online Afvalserviceportaal ook een nieuwe app.
Afvalserviceportaal
Het Afvalserviceportaal is te vinden op de website en biedt inwoners de mogelijkheid om eenvoudig online zaken te regelen die met afval te maken hebben. Na het invullen van hun postcode en huisnummer volgt een overzicht van alle afvalzaken die online te regelen zijn. Bijvoorbeeld het aanvragen van een afvalpas en het maken van een afspraak om grof huishoudelijk afval op te laten halen. Begin januari wordt dit uitgebreid met o.a. de aanvraag van een minicontainer en de mogelijkheid om een melding over afval te doen.
App BAR Afvalbeheer
Naast de introductie van een online portaal lanceert BAR Afvalbeheer vandaag ook een nieuwe app. Deze app (naam BAR Afvalbeheer) vervangt de huidige afval-app. Niet alleen is de vormgeving verbeterd, maar het biedt ook een overzicht van de eerstvolgende inzameldagen en directe toegang tot het Afvalserviceportaal. Natuurlijk is de vertrouwde afvalkalender, afvalwijzer (welk afval waar) en een overzicht van containerlocaties ook nog steeds in de nieuwe app te raadplegen. Zo kunnen inwoners eenvoudig via de app of de website hun afvalzaken online regelen.