6.9 C
De Bilt
dinsdag, 29 november 2022

Op de pagina Adverteren van Regio Online lees je alles over de mogelijkheden om te adverteren op onze nieuwswebsite. Adverteren kan door middel van content, maar je kunt ook adverteren met banners bijvoorbeeld.

Adverteren

Wist je dat adverteren bij Regio Online helemaal niet duur is? Adverteren kan al vanaf 1 euro per dag voor banners. Adverteren met content kan al vanaf 24,95 euro. Laat je informeren over alle mogelijkheden die wij met adverteren bieden. Natuurlijk vindt je op Regio Online alles over regionaal en lakaal nieuws. Daarnaast kun je weer & verkeersinformatie vinden en via P2000 de actuele 112 meldingen bij jou inde buurt.

Op de pagina Adverteren van Regio Online lees je alles over de mogelijkheden om te adverteren op onze nieuwswebsite. Adverteren kan door middel van content, maar je kunt ook adverteren met banners bijvoorbeeld.

Adverteren

Wist je dat adverteren bij Regio Online helemaal niet duur is? Adverteren kan al vanaf 1 euro per dag voor banners. Adverteren met content kan al vanaf 24,95 euro. Laat je informeren over alle mogelijkheden die wij met adverteren bieden. Natuurlijk vindt je op Regio Online alles over regionaal en lakaal nieuws. Daarnaast kun je weer & verkeersinformatie vinden en via P2000 de actuele 112 meldingen bij jou inde buurt.

Rondom Pinksteren: spoorwerk tussen Mariënberg en Emmen

Emmen – ProRail laat rondom Pinksteren (van zaterdag 30 mei tot maandag 8 juni) delen van het spoor vernieuwen tussen Mariënberg en Emmen.

Negen dagen non-stop doorwerken

Aannemer Swietelsky Rail vernieuwt in opdracht van ProRail ruim vier kilometer spoor in de omgeving van Mariënberg, Gramsbergen, Coevorden, Nieuw-Amsterdam en Emmen. Ook worden er negen overwegen en acht wissels en vernieuwd. Een grote klus waarbij negen dagen lang 24 uur per dag gewerkt wordt.

Ballast, spoor en dwarsliggers

Tijdens de werkzaamheden verwerken we 10.000 ton ballast (spoorgrind). Een zgn ‘Kettinghor’ tilt met een gemiddelde snelheid van 100 meter per uur het spoor op, harkt met een grote ketting het spoorgrind onder het spoor vandaan. Oude ballast voeren we af en vervangen we door nieuwe stenen. Ruim 3000 ton kan worden hergebruikt en komt weer terug in het spoor. 

Trein op een trein

Een vernieuwingstrein vervangt bijna volautomatisch het spoor en de bielzen die er onder liggen. De oude dwarsliggers worden verwijderd en de nieuwe exemplaren worden aangevoerd door een treintje die óver de werktrein heen rijdt. Deze werktrein vernieuwt het spoor met gemiddeld 200 meter per uur.

Afsluitingen overwegen

Om de werkzaamheden uit te kunnen voeren, moeten enkele overwegen op het traject op bepaalde momenten worden afgesloten. Omleidingen worden aangegeven met gele borden.

Veilig en betrouwbaar spoor Mariënberg

Treinen moeten veilig en betrouwbaar van het spoor gebruik kunnen maken. Daarom vernieuwen we sporen die tegen het einde van hun levensduur aanlopen. Zo voorkomen we onnodige storingen en houden we de infrastructuur in goede conditie.

Gevolgen voor het treinverkeer

Vanwege de landelijke maatregelen rond het coronavirus geldt: reis alleen als het echt noodzakelijk is. De trein is even geen uitje. Dit geldt dus ook voor de bussen die in plaats van treinen rijden tijdens deze werkzaamheden aan het spoor. Ga goed voorbereid op reis en plan uw reis kort voor vertrek.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in

Nieuws uit deze regio