Regionale VVV’s slaan handen ineen om Duin en Bollenstreek op de kaart te zetten

Noordwijk – Het bestuur van de Stichting Promotie Duin- en Bollenstreek is er klaar voor: intensievere samenwerking om de regio op de kaart te zetten. Op donderdag 11 maart werd op The Tulip Barn in Hillegom de website www.visitduinenbollenstreek.nl gelanceerd door het beschikbaar stellen van een exploitatiebijdrage van de Economic Board Duin- en Bollenstreek (EBDB). Hiervoor willen de instanties de handen ineen slaan.

Handen ineen

Quirine Kamphuisen, directeur-bestuurder Noordwijk Marketing, is voorzitter van de overkoepelende stichting: “Of je nu gaat wandelen, fietsen of varen, je beweegt je al snel over de gemeentegrenzen. Het is dan ook niet meer dan logisch om samen ons mooie aanbod in de regio te promoten.”

Kracht van verbinding

Lars Flinkerbusch, directeur van EBDB: “Dit is een goede stap voor de promotie van onze mooie regio. De Stichting Promotie Duin- en Bollenstreek zorgt ervoor dat de VVV’s en de lokale destinatieorganisaties in de regio nog nauwer gaan samenwerken. Die verbinding is belangrijk. Want alleen samen kun je bouwen aan een mooi regionaal toeristisch product. Een belangrijk instrument is een gezamenlijke website. Via www.visitduinenbollenstreek.nlkan alle toeristische informatie van de regio worden gebundeld en ontsloten. Zo zijn alle gemeenten aangehaakt en ontstaat er een mooi totaalaanbod.“

Gezonde en energieke regio

Quirine Kamphuisen: “Samen met de Economic Board profileren we de Duin- en Bollenstreek als gezonde en energieke regio. We gaan als marketingorganisaties in de komende tijd met elkaar aan concrete projecten werken, denk hierbij aan het verbinden van wandel- en fietsroutes op basis van thema’s en de gezamenlijke promotie van regionale activiteiten. Onze promotie richt zich overigens niet alleen op toeristen, maar juist ook op de beweging van bewoners binnen de streek. Er is zoveel te doen bij de buurgemeenten.”

Destinatiemarketing organisaties

De Stichting Promotie Duin- en Bollenstreek bestaat uit de verschillende destinatiemarketing organisaties van de gemeenten in de regio. Dit zijn Stichting Warmond aan de Kaag, Stichting Hillegom Marketing, Stichting Lisse Marketing en Noordwijk Marketing.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here

Nieuws uit deze regio

RES Holland Rijnland wil energieneutraal zijn in 2050

De Regionale Energiestrategie (RES) 1.0 van de regio Holland Rijnland is gereed en op 17 juni zal de gemeenteraad van Lisse zich erover buigen....

Controle hondenbelasting

In opdracht van de gemeente Katwijk is de hondencontrole weer begonnen en deze wordt dit keer uitgevoerd tot aan de zomervakantie-periode. Heeft u 1...

DNA-gesignaleerde aangehouden

Sassenheim - De politie kreeg dinsdagavond 13 april rond 20.30 uur een signaal van de ANPR van een gesignaleerde auto. De bestuurder stond gesignaleerd...

Beweegtuin Mondriaanpark in gebruik genomen

Lisse - De beweegtuin in het Lissese Mondriaanpark is klaar. Wethouder Jeanet van der Laan nam de tuin maandag officieel in gebruik. Zij deed...

Ontwikkeling Ruïne van Teylingen heeft vindingrijke initiatiefnemer nodig

De gemeente Teylingen nodigt partijen uit om met creatieve ideeën te komen voor het ontwikkelen van de gronden rondom de Ruïne van Teylingen tot...

Kruispunt N206/Voorschoterweg blijft langer open

Voor de tijdelijke verkeerssituatie bij het kruispunt N206/Voorschoterweg hebben de provincie Zuid-Holland en aannemer Boskalis naar aanleiding van zorgen in de omgeving de plannen...

wijzigen parkeerregulering geen aanleiding volgens onderzoek

Katwijk aan Zee - De gemeente Katwijk heeft onderzoek gedaan naar het wijzigen of invoeren van parkeerregulering in een drietal gebieden. Het gaat om...

1500 nieuwe laadpalen voor elektrische auto’s in Rotterdam

Rotterdam - Bezitters van elektrische auto’s zijn straks gegarandeerd van een oplaadplek op maximaal 200 meter van hun woning. Deze laadpunten worden door ENGIE...