Biddinghuizen – Walibi Holland heeft laten dat het park een totaal nieuw thema gaat krijgen. Hiermee wil het park zich nog meer richten op tieners en jong volwassenen.
Nieuwe thema
Afgelopen week is Walibi Holland gestart met de eerste werkzaamheden van het Festivalization project. Met het project wordt de komende jaren gewerkt aan een verandering van de uitstraling in de verschillende gebieden in het attractiepark. Hierbij heeft Walibi zich hebben laten inspireren door de stijl van verschillende grote steden en festivals.
Er is gekozen om niet vast te houden aan de traditionele thematisering, zoals vaak toegepast in attractieparken. Met het Festivalization project wil Walibi Holland de verschillende gebieden, zowel stand-alone als in samenhang met elkaar, qua uitstraling verbeteren.
De komende jaren steeds een stukje
De komende jaren wordt iedere winter een gedeelte van het park onder handen genomen, waarbij deze winter wordt gewerkt aan de Mainstreet. Het gebied achter de hoofdingang wordt gethematiseerd aan de hand van een nieuw ontwikkelde styleguide. “We hebben ons laten inspireren door urban stijlen van verschillende grote steden als Londen, New York en Tokyo en vooral festivals. Vandaar de term: Festivalization” aldus directrice Mascha van Till.
Bij enkele verbouwingen loopt Walibi alvast vooruit op de Festivalization. Zo wordt Friar Tucks deze winter al verbouwd tot Cock-a-Doodle-Doo, een nieuw kip- en roti restaurant. Voor de winter van 2018 staat de verdere Festivalization van het huidige Sherwood Forest op de planning.
Nieuw seizoen met veel evenementen
Walibi Holland is komend jaar geopend vanaf 30 maart tot en met 28 oktober. Blijf op de hoogte via de social media kanalen van Walibi Holland. Tijdens het hoogseizoen zijn er weer diverse evenementen zoals onder andere #Lekkergaan waarbij het park geopend is tot 23.00 uur En de oude slogan #Hardgaan komt weer terug. Vorig jaar was de slogan #‘Dare to get Real.