Kerkrade – White Thursday vond op 6 april voor de 11e keer plaats. Aangezien de evenementen-branche voortdurend in beweging is en trends elkaar snel opvolgen, wil de gemeente Kerkrade graag precies weten hoe de doelgroep over het evenement denkt. Daarom is besloten een grootschalige poll op te zetten via de Social Media-accounts van lokaal bekende influencers.
Gerichte feedback White Thursday nodig
Het mediagebruik van jongeren is heel anders dan dat van oudere generaties. Daarom is het nodig om hen op een minder traditionele wijze te benaderen om hun mening te geven:
“We hebben ervoor gekozen om gebruik te maken van de succesvolle kanalen van Danee Lurken en Kirchroa Tropical. Zij hebben veel meer volgers in de doelgroep 10-30 jaar dan de gemeentelijke kanalen. Gezamenlijk hebben ze meer dan 13.000 volgers in deze specifieke doelgroep! Door het inzetten van deze influencers verwachten we een betere respons over White Thursday dan via huis-aan-huis bladen en formulieren. We roepen daarom iedereen op om de doelgroep te wijzen op deze poll op de kanalen van Danee, Kirchroa Tropical en Beleef Kerkrade”, aldus wethouder Tim Weijers (Evenementen en Stadsmarketing).
Inhoud poll White Thursday
De gemeente wil graag de mening van jongeren weten over de te programmeren muziekstijlen, artiesten en het voorkeurstijdstip van de doelgroep. De poll is in te vullen tot 10 juli; daarna gebruikt de gemeente de input bij de opzet van de editie 2024 van het evenement.