3.1 C
De Bilt
zondag, 29 januari 2023

Op de pagina Adverteren van Regio Online lees je alles over de mogelijkheden om te adverteren op onze nieuwswebsite. Adverteren kan door middel van content, maar je kunt ook adverteren met banners bijvoorbeeld.

Adverteren

Wist je dat adverteren bij Regio Online helemaal niet duur is? Adverteren kan al vanaf 1 euro per dag voor banners. Adverteren met content kan al vanaf 24,95 euro. Laat je informeren over alle mogelijkheden die wij met adverteren bieden. Natuurlijk vindt je op Regio Online alles over regionaal en lakaal nieuws. Daarnaast kun je weer & verkeersinformatie vinden en via P2000 de actuele 112 meldingen bij jou inde buurt.

Op de pagina Adverteren van Regio Online lees je alles over de mogelijkheden om te adverteren op onze nieuwswebsite. Adverteren kan door middel van content, maar je kunt ook adverteren met banners bijvoorbeeld.

Adverteren

Wist je dat adverteren bij Regio Online helemaal niet duur is? Adverteren kan al vanaf 1 euro per dag voor banners. Adverteren met content kan al vanaf 24,95 euro. Laat je informeren over alle mogelijkheden die wij met adverteren bieden. Natuurlijk vindt je op Regio Online alles over regionaal en lakaal nieuws. Daarnaast kun je weer & verkeersinformatie vinden en via P2000 de actuele 112 meldingen bij jou inde buurt.

Aanvalsplan armoede: 85 Weertenaren ‘trokken aan de bel’

Weert – In het Aanvalsplan armoede 2018-2020 heeft de gemeente Weert extra geld vrijgemaakt voor het bestrijden van armoede in Weert. Eén van de interventies binnen dit Aanvalsplan was de campagne ‘Trek aan de bel’. Met deze campagne wilde de gemeente Weert armoede bespreekbaar maken en laten zien dat hulp zoeken echt werkt. 4 Weertenaren vertelden hun verhaal en inspireerden zo 85 Weertenaren om ook ‘aan de bel te trekken’.

De campagne tegen armoede

De campagne bracht 4 Weertenaren in beeld die uit financiële problemen waren gekomen door hulp te vragen. Mies, Molly, Iman en Jacqueline deelden hun eigen verhaal en vertelden hoe zij ‘aan de bel getrokken’ hadden. Hiermee maakten ze armoede bespreekbaar en konden ze een voorbeeld zijn voor anderen om ook hulp te vragen. Want iedereen kan door omstandigheden in een situatie terecht komen waardoor ze het opeens niet meer redden. De campagne liep van oktober 2019 tot eind 2020. Gedurende verschillende periodes werd de campagne online en in de openbare ruimte verspreid via o.a. posters, video’s en sociale media berichten.

App ‘bel me’

Inwoners konden hulp vragen door een appje te sturen naar een nummer dat speciaal was opgezet voor de campagne. 85 inwoners trokken op deze laagdrempelige manier aan de bel. De meeste inwoners (63) waren nog niet bekend bij of met de gemeente. Wethouder Martijn van den Heuvel: “Als we niet weten dat mensen hulp nodig hebben, kunnen we ook niks voor ze doen. Het is mooi dat we door deze campagne inwoners hebben kunnen helpen die we voorheen niet bereikten. Zo hebben we ook inwoners kunnen helpen voordat ze in grotere financiële problemen kwamen.”

Van advies tot vaste baan

De vragen waren heel divers. Zo wilde een inwoner weten wat de financiële gevolgen van een scheiding waren en wilde een alleenstaande ouder meer stabiliteit. In samenwerking met Werk.kom en Algemeen Maatschappelijk Werk werd er voor iedere inwoner de juiste hulp gezocht. Sommige inwoners zijn met hulp weer aan het werk of met een studie gestart. Andere inwoners werden bijvoorbeeld geholpen met advies over hun onderneming of met het aanvragen van voorzieningen, waar ze nog nooit gebruik van hadden gemaakt.

spot_img

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in

spot_img

Nieuws uit deze regio