De best mogelijke zorg bieden in urgente situaties in de avonden, nachten en weekends, dát is één van de taken waar de professionals van PrimaCura zich dag in dag uit voor inspannen. Patiënten beoordelen de geboden zorg met een 8.3. Als organisatie zijn we ontzettend trots op deze waardering.
Patiëntervaringen opgehaald
In de periode februari – maart van dit jaar deed een onafhankelijk bureau onderzoek naar de ervaringen van patiënten die op afspraak kwamen bij de spoedposten in Tilburg en Waalwijk. Ruim zeshonderd patiënten kregen een vragenlijst uitgereikt, waarin tevens ruimte was voor aanvullende opmerkingen
‘Wij vinden het belangrijk om te toetsen hoe patiënten de door ons geboden zorg ervaren’, aldus Barbara van Alebeek, manager huisartsenspoedpost. ‘Die ervaringen leveren ons waardevolle informatie op over wat goed gaat, wat beter kan en wat wij hiervan leren.’
‘De patiënten beoordeelden de dienstverlening van de spoedposten met een 8.3. De kwaliteit en professionaliteit van de triage aan de telefoon én het feit dat patiënten zich tijdens hun bezoek door de dienstdoende zorgprofessionals gehoord en begrepen voelden verklaren deze hoge waardering.’
‘Natuurlijk zijn er ook onderwerpen benoemd die anders of beter kunnen. Een daarvan is nóg betere informatie vooraf over de wachttijden op de spoedposten. Natuurlijk gaan we aan de slag met die onderwerpen waarop we de patiëntervaring verder kunnen verbeteren.’
Meer over PrimaCura
PrimaCura is de huisartsenorganisatie in Midden-Brabant. Samen met 291 huisartsen en 89 medewerkers zijn we verantwoordelijk voor de spoedpost: spoed-huisartsenzorg buiten kantoortijden. Dat doen we voor ruim 420.000 inwoners in onze regio.
Een hecht en professioneel team van huisartsen, triagisten, doktersassistenten, verpleegkundig specialisten, physician assistents en alle andere collega’s geeft deze zorg vorm. Samen bieden we adequate zorg in urgente situaties.