TikTok-soep brengt jong talent en ouderen bij elkaar in Tilburg

Tilburg – Waar Tweede Pinksterdag voor veel ouderen in zorginstellingen stilletjes voorbijgaat, klonk er dit jaar gelach, het tikken van soeplepels tegen porselein en geschuif met sjoelstenen en bij De Wever in Tilburg. Een groep initiatiefrijke studenten van The Social Pact, samen met TikTok-maker Soep van de Week, zorgde daar voor een middag vol contact, spelletjes en versgemaakte soep.

Soep met social impact

The Social Pact, een studentenuitzendbureau dat bemiddelt in banen met betekenis, organiseerde samen met stagiair Teun Reidel – bekend van het populaire TikTok-kanaal Soep van de Week – een sociaal project dat offline minstens zo goed werkt als online. Studenten kookten zelf , begeleidden spelletjes en gaven vooral aandacht: een gesprek, een lach, een luisterend oor.

‘Lang niet meer zo gelachen’

“Ik had al lang niet meer zo gelachen,” zei een van de bewoners. “En dat die jonge mensen hier speciaal voor ons komen… dat is goud waard.” De actie toont hoe jong talent zich ook buiten de collegebanken inzet voor maatschappelijke verbinding. The Social Pact stimuleert dat bewust: het bureau koppelt studenten aan werk met maatschappelijke waarde.

Tweede Pinksterdag

“Tweede Pinksterdag is normaal geen bijzondere dag voor bewoners,” zegt Tobias Oele, medeoprichter van The Social Pact. “Juist dan willen we laten zien dat je met een simpel idee en een beetje inzet een wereld van verschil kunt maken.”

Zorginstelling De Wever was de eerste locatie waar het concept werd uitgevoerd. Vanwege de enthousiaste reacties willen The Social Pact en Soep van de Week het initiatief landelijk verder uitrollen. Zorginstellingen die interesse hebben, kunnen zich melden via info@thesocialpact.nl.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in

Nieuws uit deze regio