16.1 C
De Bilt

‘Hengelo Doet Het’, campagne rondom herinrichting binnenstad

Hengelo – De herinrichting van de Enschedesestraat en Langestraat is in volle gang, het nieuwe stadskantoor krijgt steeds meer vorm en begin april weten we meer over de herinrichting van het marktplein. Dat is slechts een kleine greep uit de campagne met actuele ontwikkelingen in de binnenstad. Om de samenhang van alle ontwikkelingen te laten zien en vooral te visualiseren starten de binnenstadspartners de campagne ‘Hengelo Doet Het’. Net als het Actieplan is de campagne een samenwerking van de Stichting Centrummanagement Hengelo (SCH), de gemeente Hengelo, Hengelo Promotie, Stichting Vastgoed Hengelo (SVH) en de Provincie Overijssel.

Actieplan vormt uitgangspunt campagne

Hengelo moet weer een vitale en levendige binnenstad krijgen. De leegstand van winkelpanden moet omlaag, het aantal bezoekers omhoog. Daarnaast is hetbelangrijk dat de binnenstad een sfeervolle en aantrekkelijke uitstraling krijgt. Daarom ondergaat de Hengelose binnenstad in de periode 2017 – 2021 een flinke metamorfose. Om deze veranderingen gedurende die periode helder en herkenbaar te communiceren, is de campagne ‘Hengelo Doet Het’ opgezet. De campagne is gekoppeld aan de uitvoering van het ‘Integraal actieplan voor een vitale Hengelose binnenstad 2017-2021’. Het is geen citymarketing campagne.

Samenhang in communicatie

Met het Actieplan is een document opgesteld waarin een samenhangende aanpak voor de binnenstad is geschetst, met concrete acties die elkaar versterken. In de communicatie moet de samenhang, de uitvoering en de ontwikkelingen in en over de binnenstad verteld en gevisualiseerd worden. In een herkenbare Hengelose (project)huisstijl, zoals al te zien in het Actieplan en op www.hengelo.nu. In woord is daar: ‘Hengelo Doet Het’ aan toegevoegd. Uit het DNA, het Verhaal van Hengelo, blijkt dat Hengeloërs actief, kritisch, betrokken, praktisch en nuchter zijn. Dat ze echt geven om Hengelo en de binnenstad. Met zijn allen durven doen. Samen vooruit. Kortom Hengelo Doet Het.

Zichtbare uitingen in de binnenstad

Op verschillende plekken in de binnenstad zijn sinds deze week spandoeken op bouwhekken te zien die herkenbaar zijn, zowel in kleur als in vorm, en laten zien dat op die locaties gewerkt wordt. Getoond wordt hoe de binnenstad er op die plekken in de nabije toekomst uit komt te zien. Spil in alle activiteiten en uitingen is www.hengelo.nu. Sinds het najaar dé website waarop alles over de ontwikkelingen in de binnenstad is te vinden. Nieuwe uitingen, zoals een nieuwsbrief over de binnenstad, zijn in voorbereiding. De campagne is ontwikkeld en wordt uitgevoerd door het Hengelose bedrijf AlienTrick.

Wat is HengeloNU?

Op www.hengelo.nu vind je nieuws en informatie over activiteiten, evenementen en ontwikkelingen in de Hengelose binnenstad. Hengelo.nu laat je zien dat de binnenstad volop in beweging is en een nieuwe uitstraling krijgt. Waar nieuw en bestaand ondernemerschap gekoesterd wordt. Deze website wordt continue geactualiseerd. Geïnteresseerden kunnen zich op de website inschrijven voor de nieuwsflits.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in

Nieuws uit deze regio