Losser – Een gemeente heeft een breed dienstenpakket. Van de uitgifte van paspoorten en rijbewijzen, tot het verlenen van een bouwvergunning, maar ook de bestrijding van de eikenprocessierups en het beheer van groen, straten en pleinen. En nog veel meer!
In gesprek met inwoner en ondernemers
De gemeente Losser wil graag weten wat zij nu en in de toekomst in haar dienstverlening kan verbeteren. Door de verwachtingen te kennen, verwacht de gemeente beter te kunnen inspelen op de behoeften vanuit de samenleving. We gaan daarvoor in gesprek en inwoners en ondernemers kunnen een vragenlijst invullen.
Snelle veranderingen
“De wereld om ons heen verandert snel, verwachtingen van inwoners en ondernemers veranderen hierin mee. Zij zoeken steeds meer zelf hun weg, gaan via de digitale platforms zoals social media, op zoek naar informatie en melden tegenwoordig bepaalde zaken liever via een app dan aan de balie”, vertelt wethouder Anja Prins. “We zien het aantal digitale aanvragen en wijzigingen toenemen. Neem bijvoorbeeld de verhuismeldingen die tegenwoordig vooral via de website worden ingediend.”
Onderzoek dienstverlening
“Drie dagbladen hebben recent onderzoek gedaan naar de dienstverlening van gemeenten in Oost-Nederland. De gemeente Losser kwam daar positief uit naar voren, maar dat betekent niet dat wij achterover gaan leunen. Ook het feit dat we door Corona meer vanuit huis werken en straks weer terug gaan naar ‘normaal’, is een goede aanleiding om nu vragen te stellen over de dienstverlening voor straks,” vervolgt Prins.
Aansluiten bij trends samenleving
De gemeente wil aansluiten bij de trends in de samenleving. “Daarom starten we met het opstellen van een visie op dienstverlening. Daarna maken we de balans op; als we weten waar we nu staan en waar we naartoe willen, wat heeft dan aandacht nodig? We willen ons best doen om binnen de mogelijkheden die we hebben onze inwoners en ondernemers zo goed mogelijk te bedienen.”
“We proberen met de vragenlijst zo veel mogelijk mensen te bereiken, daarom liggen er papieren versies op verschillende plaatsen en gaan we met inwoners en ondernemers in gesprek. Bovendien is er een klankbordgroep vanuit de dorpsraden ingesteld.”
Vragenlijst
Inwoners en ondernemers nodigen we uit om een vragenlijst in te vullen. Deze vragenlijst is van 14 t/m 28 juni te vinden op www.losser.nl, via de social media van de gemeente en via bijgaande QR code. Ook liggen er in dorpshuizen, bibliotheken en in het gemeentehuis geprinte exemplaren met antwoordenvelop.
Of scan onderstaande QR-code