Ilona zit al een tijdje bij dezelfde energiemaatschappij. Voor haar gevoel betaalt ze best veel. Haar buurvrouw vertelt dat zij vorig jaar is overgestapt naar een andere maatschappij en nu minder betaalt. Dat wil Ilona ook wel. Ze gaat zoeken waar het goedkoper is voor haar. Maar als ze haar keus gemaakt heeft, weet ze niet zo goed hoe ze het overstappen moet regelen. Het moet allemaal via de computer en ze heeft haar DigiD nodig. Ze weet niet goed hoe dat werkt. Ilona gaat naar de Bibliotheek. Daar kunnen ze haar helpen om de overstap te regelen.
Dit is een voorbeeld van dingen die je tegenwoordig moet regelen via de computer.
Ook zaken regelen met bijvoorbeeld de gemeente, de belastingdienst of UWV gaan vaak via internet. Denk bijvoorbeeld aan:
– Gebruik van het DigiD
– Aanvragen van een toeslag
– Afspraak maken bij de gemeente
– Overstap maken naar een andere verzekering of energiemaatschappij
Veel mensen vinden het lastig en willen graag wat hulp hierbij.
Die hulp kunt u krijgen in de Bibliotheek.
De Bibliotheek helpt
De medewerkers van de Bibliotheek kunnen u helpen. Wilt u overstappen naar een andere verzekering of energiemaatschappij? Dan is het belangrijk dat eerst zelf de keus maakt waar u naar wilt overstappen. Dat is uw eigen keuze, daarbij kunnen de medewerkers van de Bibliotheek u niet helpen. Zodra u weet naar welke verzekering of energiemaatschappij u wilt overstappen, kunnen de medewerkers u verder helpen.
Meer informatie
Kom langs bij de Bibliotheek Mijdrecht, Dr. J. van der Haarlaan 8.
Er is spreekuur op maandag 10.30 – 12.30 uur en 13.00 – 15.00 uur.
Een afspraak maken is niet nodig. U kunt ook bellen naar (0297) 281476.
Of kijk op www.bibliotheekavv.nl/ido
De hulp van de Bibliotheek is gratis. U hoeft geen lid te zijn van de Bibliotheek.