IJsselstein – De gemeente en Reinigingsbedrijf Midden Nederland (RMN) gaan het onderhoud in de buitenruimte anders organiseren. Door een andere verdeling van de taken verandert er per 1 januari ook iets in de afhandelingen van meldingen en klachten. Met de nieuwe taakverdeling neemt de gemeente een deel van de medewerkers van RMN over.
De gemeente verwacht hierdoor de dienstverlening rond de afhandeling van meldingen en klachten te kunnen verbeteren
Meldingen indienen
De meeste meldingen over het onderhoud in de buitenruimte kunt u voortaan direct bij de gemeente indienen. Dat geldt bijvoorbeeld voor het onderhoud van het groen op het door de raad vastgestelde kwaliteitsniveau en het herstellen van bestrating, straatmeubilair en speeltoestellen. Melden kan alleen via www.ijsselstein.nl. U vindt de knop op de homepage.
RMN blijft verantwoordelijk voor de inzameling van afval en grofvuil, het opruimen van zwerfvuil, plaagdierbestrijding en het schoonmaken van de straten. Hiervoor kunt u tijdens kantooruren bellen met 0900 603 92 22 of een mailtje sturen naar info@rmn.nl. In spoedgevallen buiten kantooruren belt u de piketdienst van RMN op 06 21 21 52 02.
Verbeterslag
Met de nieuwe meldingsprocedure wil de gemeente de dienstverlening aan de inwoners verbeteren. Wethouder Peter Bekker is blij met het terughalen van een aantal onderhoudstaken in de openbare ruimte: ‘Een aantal jaren geleden dachten we dat het buitenonderhoud er op vooruit zou gaan als wedit samen met een aantal gemeenten in de regio zouden uitbesteden. Omdat uiteindelijk alleen IJsselstein dit deed, bleef de gehoopte efficiencyslag uit. Vanaf 2023 zitten we er weer zelf bovenopen verwacht ik dat we echt een verbeterslag kunnen maken. We gunnen onszelf een jaar om dat stap voor stap zichtbaar te maken.’ In de loop van 2023 breidt de gemeente de dienstverlening uit met een
app op de smartphone waarmee inwoners een melding kunnen doen.
Storingen aan de openbare verlichting, gas, elektriciteit en water meldt u rechtstreeks bij de leverancier.