De gemeente Wageningen is samen met Wageningse organisaties en ondernemers bezig om een nieuw merk te maken voor Wageningen. Een merk dat wordt herkend en gedragen door de stad in haar volle breedte. Met een duidelijk merk kan de stad zich goed profileren. Er zijn twee profielen uitgewerkt die op stemvan.wageningen.nl staan en waar Wageningse inwoners en ondernemers nu een voorkeur in kunnen aangeven.
Een sterk stadsmerk
Met het nieuwe stadsmerk wil de gemeente een duidelijk beeld om te profileren. Waarom komen mensen naar Wageningen? Waarom wil je hier wonen, werken, winkelen, verblijven? Deze gemeente maakt iets los in mensen, iets unieks, dat je elders niet vindt. Samen met Wageningse organisaties en ondernemers is het verhaal van Wageningen beschreven in twee profielen: Gastvrije stad en Proeftuin van de Wereld.
Stem van Wageningen
Iedere Wageningse inwoner en ondernemer kan vanaf zaterdag 28 augustus tot en met vrijdag 10 september de eigen voorkeur doorgeven op stemvan.wageningen.nl. Op zaterdag 28 augustus staat bovendien wethouder Leo Bosland met een bakfiets bij de Binnenstadswinkel om uw voorkeur te horen.
Omgevingsvisie
Het ontwerp maakt onderdeel uit van de voorbereiding op de omgevingsvisie Wageningen. De omgevingsvisie gaat over de vraag: wat voor stad willen we zijn? Daarbij gaat het om een diversiteit aan thema’s, die onderling verbonden zijn. Ook bij de ontwikkeling van de visie kunnen inwoners, ondernemers en organisaties uit Wageningen meedenken en meedoen. Dat proces start eind dit jaar.
Vervolg
Het advies van de inwoners en ondernemers over het stadsmerk gaat naar de gemeenteraad. De raad besluit dan wat het nieuwe merk van Wageningen wordt.