De gemeente Voorne aan Zee wil ervoor zorgen dat inwoners tijdens kantooruren beter toegang hebben tot de diverse dienstverlening. Het onderdeel meldingen openbare ruimte is de eerste dienst waar begin november mee gestart wordt. De opzichters zijn voortaan de hele dag bereikbaar voor meldingen.
Dienstverlening
Wethouder Peter Schop (dienstverlening): “Om de dienstverlening aan onze inwoners te verbeteren, nemen we de komende tijd aanvullende maatregelen. We ondernemen deze actie op basis van de feedback die we van inwoners hebben ontvangen, onder andere via recente enquêtes hierover. Het vergroten van de bereikbaarheid van onze opzichters zal de dienstverlening verbeteren. In de komende periode zullen we de bereikbaarheidstijden van meerdere diensten uitbreiden, waaronder die van het vergunningenloket.
Openbare ruimte; eerste dienst met langere telefonische openingstijden
Vanaf 4 november 2024 zijn onze opzichters voor de buitenruimte gedurende de hele werkdag (tussen 08.30 en 16.00 uur) telefonisch bereikbaar. Op dit moment, tot 4 november, zijn de opzichters alleen ‘s ochtends telefonisch bereikbaar van 08:00 tot 09:00 uur.
Wethouder Robert van der Kooi (openbare ruimte): “Dit is een positieve stap voor de dienstverlening in de openbare ruimte. Hoewel veel mensen online een melding doen, ontvangen we ook nog steeds veel telefoontjes. Het is positief dat mensen vanaf 4 november de hele dag met hun meldingen kunnen bellen.”
Contact met de opzichters
Inwoners die telefonisch contact willen opnemen met de opzichters voor de buitenruimte, kunnen vanaf 4 november op werkdagen tussen 08.30 en 16.00 uur het algemene telefoonnummer 14 0181 bellen. Het blijft ook mogelijk om meldingen over de openbare ruimte digitaal door te geven, 24 uur per dag. Dat kan via www.voorneaanzee.nl/melding-openbare-ruimte. Vanaf 1 januari wordt dit digitale systeem vernieuwd en gebruiksvriendelijker gemaakt.