16.4 C
De Bilt
donderdag, 6 oktober 2022

Op de pagina Adverteren van Regio Online lees je alles over de mogelijkheden om te adverteren op onze nieuwswebsite. Adverteren kan door middel van content, maar je kunt ook adverteren met banners bijvoorbeeld.

Adverteren

Wist je dat adverteren bij Regio Online helemaal niet duur is? Adverteren kan al vanaf 1 euro per dag voor banners. Adverteren met content kan al vanaf 24,95 euro. Laat je informeren over alle mogelijkheden die wij met adverteren bieden. Natuurlijk vindt je op Regio Online alles over regionaal en lakaal nieuws. Daarnaast kun je weer & verkeersinformatie vinden en via P2000 de actuele 112 meldingen bij jou inde buurt.

Op de pagina Adverteren van Regio Online lees je alles over de mogelijkheden om te adverteren op onze nieuwswebsite. Adverteren kan door middel van content, maar je kunt ook adverteren met banners bijvoorbeeld.

Adverteren

Wist je dat adverteren bij Regio Online helemaal niet duur is? Adverteren kan al vanaf 1 euro per dag voor banners. Adverteren met content kan al vanaf 24,95 euro. Laat je informeren over alle mogelijkheden die wij met adverteren bieden. Natuurlijk vindt je op Regio Online alles over regionaal en lakaal nieuws. Daarnaast kun je weer & verkeersinformatie vinden en via P2000 de actuele 112 meldingen bij jou inde buurt.

Bus op afroep is ordinaire bezuiniging volgens Nissewaard Lokaal

Nissewaard – De proef om buslijnen 81 en 85 eind augustus te laten vervallen en te vervangen door een bus op afroep, is een ‘ordinaire’ bezuiniging. Dat vindt Nissewaard Lokaal. De partij heeft in de raadsvergadering van 30 juni gevraagd om een memo hierover van VVD-wethouder Igor Bal in de eerstvolgende commissievergadering te bespreken.

Wethouder stelt ons voor voldongen feit

Nissewaard Lokaal baalt ervan, dat dit pas na de zomervakantie kan gebeuren. Dit is pas na de invoering van deze pilot. “We worden hiermee voor een voldongen feit gezet door de wethouder,” stelt fractievoorzitter Chris Hottentot.

Vervoer op Maat

Al langer was het plan om Vervoer op Maat en OV meer met elkaar te vervlechten. Daarvoor zou in deze regio een pilot worden opgestart. Beloofd was bij het integreren van Vervoer op Maat en het OV dat het aanvullend zou worden op het bestaande netwerk. Speciaal voor mensen die eigenlijk nog te goed zijn voor Vervoer op Maat, maar niet zelfstandig naar het OV kunnen komen. Hiermee zouden kosten kunnen worden bespaard, omdat er minder Vervoer op Maat nodig zou zijn.

Plannen zijn niet zoals ze beoogd waren

“Maar deze plannen zijn niet zoals ze ooit beoogd waren,” zegt Hottentot. “Wethouder Bal doet het in zijn memo voorkomen alsof het een verbetering is, maar feitelijk is het een verslechtering van de bestaande dienstregeling. Een ordinaire bezuiniging dus om deze buslijnen om te bouwen tot een belbus. Als bezuinigingen noodzakelijk zijn, dan moeten we er met elkaar over kunnen praten en de alternatieven met elkaar bespreken. Dat is nu niet het geval geweest. We zijn door dit nieuws overvallen. Feitelijk worden we nu voor het blok gezet.”

Bus op afroep is gewoon bezuiniging

Wethouder Igor Bal spreekt in het AD/Rotterdams Dagblad, ondanks de kritiek, van ‘een ongelooflijk belangrijke tussenstap in de goede richting’. Het opnemen van het vervoer van doelgroepen in het gewone openbaar vervoer blijkt volgens hem lastiger dan verwacht. “We werken stap voor stap naar iets toe dat dit zo dicht mogelijk benadert.” Dit systeem moet er volgens hem voor zorgen dat mensen in een tijd van bezuinigingen op het openbaar vervoer en duurder wordend Vervoer op Maat langer en makkelijker de bus blijven gebruiken.

“Dus de wethouder erkent in feite dat het dus om ordinaire bezuiniging gaat,” concludeert Hottentot. “Wees daar dan eerlijk over naar raad, inwoners en reizigers, in plaats van het te verkopen als een nieuw, innovatief concept.”

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in

Nieuws uit deze regio