8.4 C
De Bilt

Zeeuwse ov-reizigers tevreden: pluim voor bemanning Westerschelde Ferry en chauffeurs Connexxion

De resultaten van de landelijk uitgevoerde OV-Klantenbarometer 2024 laten zien dat reizigers in Zeeland wederom tevreden zijn over het openbaar vervoer. De Westerschelde Ferry tussen Vlissingen en Breskens springt eruit met een hoge waardering van 8,6, vorig jaar scoorde de ferry een 8,2. Het busvervoer in Zeeland uitgevoerd door Connexxion scoort ook erg goed met een 8,0. Dit ligt boven het landelijk gemiddelde.

Klantvriendelijk en kundig OV

De klantvriendelijkheid en kundigheid van het personeel is een belangrijk pluspunt in Zeeland. Reizigers beoordelen de klantvriendelijkheid van de bemanning van de ferry met een 8,8, dat is hoger dan vorig jaar (8,6). De vaarstijl scoort een 9,2. De buschauffeurs van Connexxion krijgen een 8,5 voor klantvriendelijkheid en 8.1 voor de rijstijl. Deze cijfers liggen hoger dan het landelijk gemiddelde.

Ook stiptheid en het veiligheidsgevoel aan boord en bij de halte scoort hoog (een 9,1 en 9,0). Voor de bussen in Zeeland zijn er ook veel positieve punten. Zo zijn reizigers tevreden over het gemak van instappen (8,9) en het veiligheidsgevoel tijdens de rit (8,6). Daarnaast wordt het gebruiksgemak van het betaalmiddel met een 8,6 beoordeeld, wat aansluit bij de landelijke trend van een soepele overgang naar OVpay.

Gedeputeerde Harry van der Maas is blij met de positieve beoordeling van de Zeeuwse reizigers: “Het doet mij goed dat de Zeeuwse reiziger een positieve beoordeling geeft van het openbaar vervoer in Zeeland. Ik wil al het personeel hartelijk bedanken om voor de Zeeuwse reiziger elke dag opnieuw een fijne reis te verzorgen. Ik ben enorm trots op deze positieve beoordeling!”

Verbeterpunten

Hoewel er geen onvoldoendes zijn gescoord, worden er enkele verbeterpunten aangegeven. Reizigers zouden graag meer ritten per dag zien, zowel bij de ferry als bij de bussen. Hier werken we in Zeeland hard aan met de invoering van Flex. De informatievoorziening bij vertragingen wordt als een aandachtspunt genoemd. Tot slot zijn reizigers wel wat kritisch op de prijs.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in

Nieuws uit deze regio