21.9 C
De Bilt

EXPO Innovatieve projecten in Zoetermeer door studenten van De Haagse

Zoetermeer, 25 juni 2024 – Studenten van De Haagse Hogeschool van de opleidingen HBO-ICT en Applied Data Science & Artifical Intelligence presenteerden afgelopen vrijdag 21 juni meer dan 35 projecten tijdens de EXPO. In de DIF (Dutch Innovation Factory) in Zoetermeer lieten deze studenten aan de bezoekers zien waar zij het afgelopen semester hard aan werkten. Dit was aan innovatieve datascienceprojecten projecten maar ook aan games.

Een aantal aansprekende voorbeeldenvan Innovatieve projecten

Discover-IT:

Het maken van de juiste studiekeuze is voor elke aankomende student een grote uitdaging. De innovatieve webgame Discover-IT is in eerste instantie gefocust op de opleiding HBO-ICT. In de game bezoeken spelers de drie locaties van HBO-ICT op De Haagse Hogeschool (Den Haag, Delft en Zoetermeer) en maken ze op een interactieve manier kennis met de vijf differentiaties binnen HBO-ICT. Discover-IT hoopt zo toekomstige studenten te helpen de juiste studiekeuze te maken. De projecten tonen de creativiteit en vernieuwende ideeën van De Haagse Hogeschoolstudenten en beloven veel goeds voor de toekomst van hun professionele carrières.

thumbnail?sz=w1920&id=1XaXR7idW3XmdAmfHTj7FR2Fnr8TeOn8s
Studente bij het onderdeel ‘Gamedesigner: het ontwerpen van het verhaal, de setting en de spelregels’. Foto: De Haagse Hogeschool

CFLW Cyber Strategies:

Een groep studenten zet zich in om criminaliteit op het Dark Web te bestrijden met hun project voor CFLW. Ze werken aan de Dark Web Monitor, een tool die inzicht biedt in criminele en frauduleuze activiteiten op het Dark Web. Door gebruik te maken van NLP-technieken, deep learning en grote hoeveelheden HTML data, streven deze studenten ernaar om de effectiviteit van de Dark Web Monitor te verbeteren. Hun aanpak helpt bij het opsporen en bestrijden van cybercriminaliteit.

Rijkswaterstaat (RWS):

Voor Rijkswaterstaat hebben studenten een interactieve datavisualisatie van de Maas en bijbehorende kunstwerken ontwikkeld. Door middel van gamification maken gebruikers een virtuele reis door de Maas en ontdekken de kunstwerken. Deze visualisatie biedt inzicht in de gemiddelde waterafvoer en -stand, zowel in normale omstandigheden als tijdens hoogwaterperiodes (jun ’21 – jul ’21). Het project is gebruiksvriendelijk, toegankelijk voor het grote publiek en biedt waardevolle informatie over watermanagement en overstromingsmaatregelen. Dit vernieuwende project is online toegankelijk en kan verder worden ontwikkeld door Rijkswaterstaat.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in

Nieuws uit deze regio