Je zult niet de eerste zijn die graag meer bezoekers op zijn website wilt, en niet goed weet hoe je dat zelf doet. Voor iedereen die zelf geen kaas heeft gegeten van SEO (zoekmachine optimalisatie) is er Doublesmart, een bekend online marketing bureau. Maar wat doet zo’n bureau precies, en wat kan dat betekenen voor jouw website? Je leest het in dit blog.
Hoger ranken in google
Als jij van je website afhankelijk bent voor het vinden van klanten is het zeer belangrijk dat je hoog ‘rankt’ in google. Dit wil zeggen dat je website hoog in de zoekresultaten staat wanneer mensen op relevante termen zoeken. Een online marketing weet precies hoe je dat doet, en dus kunnen zij ervoor zorgen dat je meer bezoekers op je website krijgt. Dit kan op twee manieren, namelijk op organische wijze (SEO) als door te adverteren op google (SEA).
SEO
SEO staat daarbij voor Search Engine Optimization, en SEA staat voor Search Engine Advertising. De meeste ondernemers kiezen er allereerst voor om hun website zo hoog mogelijk te laten eindigen in de organische zoekresultaten, en als ze niet tevreden zijn om alsnog te adverteren. Dit is wat een online marketing bureau jou in de meeste gevallen zou aanraden. Wil je echter direct knallen en super snel groeien met je bedrijf? Dan kan het slim zijn om direct te starten met gerichte advertenties, waar een online marketeer je tevens bij kan helpen.
Zoekwoordenonderzoek voor je website
Een van de belangrijkste aspecten aan jouw marketingstrategie zou het zoekwoordenonderzoek moeten zijn. Zo’n onderzoek laat zien welke (combinaties van) zoekwoorden je het beste kunt gebruiken op je website. Dit kunnen termen zijn waar heel weinig concurrentie op zit, maar ook termen met veel concurrentie, maar wel met een enorm groot zoekvolume. Het is vaak slim om te kiezen voor verschillende pagina’s met combinatie aan zoekwoorden, die allemaal op hun eigen manier sterk uit het zoekwoordenonderzoek komen.
Zodra je deze termen hebt bepaald kunnen de teksten voor alle pagina’s geschreven worden. Let erop dat je de betreffende zoekwoorden voldoende gebruikt, en bovendien op de juiste plek in de tekst en titel(s) zet. Weet je niet hoe je dit onderzoek uitvoert of hoe je op basis daarvan goede teksten schrijft? Bij een online marketing bureau als Doublesmart kunnen ze je daarbij helpen.
De kracht van advertenties op social media
Het ligt natuurlijk voor de hand om je zoveel mogelijk op zoekmachineoptimalisatie te richten, maar ook via social media kun je veel (potentiële) klanten trekken. Zeker als je een online marketing bureau inschakelt om te onderzoeken hoe jouw doelgroep er precies uitziet kun je daar grote resultaten van verwachten.
Het is bij adverteren op social media echter wel erg belangrijk om dat heel gericht te doen, en dat is moeilijker dan je denkt. Het vergt veel ervaring en het analyseren van allerlei data om een advertentie succesvol te laten zijn. Een online marketing bureau daarvoor inschakelen is natuurlijk niet gratis, maar je verdient dit bedrag simpelweg terug door een ijzersterke online campagne, of je dat nu middels social media doet of via SEA.