Vanaf maandag 18 september kunnen inwoners van gemeente Het Hogeland de Buiten Beter-app downloaden op hun telefoon om meldingen door te geven voor de openbare ruimte. Met deze app is het makkelijk om een melding te maken en de afhandeling daarvan te volgen. Buiten Beter is ook bereikbaar via de gemeentelijke website: hethogeland.nl/iets-melden.
Buiten Beter-app
Inwoners kunnen de app gebruiken voor meldingen over bijvoorbeeld losse stoeptegels, overhangende takken of een verstopt riool. “‘Buiten Beter’ werkt gebruiksvriendelijk en gemakkelijk voor zowel inwoners als gemeentemedewerkers. Hierdoor kunnen we meldingen beter in behandeling nemen en inwoners beter informeren”, legt wethouder Stefan van Keijzerswaard uit. “Uiteindelijk is het de bedoeling dat meldingen hierdoor ook sneller opgelost worden en klachten afnemen. En daardoor de tevredenheid over onze dienstverlening toeneemt.”
Andere voordelen Buiten Beter Melders kunnen op de kaart precies aangeven over welke plek de melding gaat en ook foto’s uploaden. Ook is het op de kaart te zien als iemand anders al een melding heeft doorgegeven en kan de status gevolgd worden. Elke melding krijgt verder een nummer en staat in een overzichtelijk systeem, waardoor de melding makkelijker terug te vinden is en inwoners sneller geholpen kunnen worden.
Daarnaast is het via de app gemakkelijker om een melding per smartphone te doen, voor wie daar de voorkeur aan geeft. Net als voorheen kunnen mensen 24/7 een melding maken. Inwoners kunnen meldingen telefonisch blijven doorgeven. Buiten kantooruren is de app niet bruikbaar voor het melden van gevaarlijke situaties of spoedgevallen. Inwoners moeten dan bellen naar 088 – 345 88 88.