5 C
De Bilt

Chaos bij online bestellingen bij Scapino

Nederland – Al vanaf het begin dit jaar lijkt het onmogelijk om bestellingen die gedaan worden bij Scapino bezorgt te krijgen. Het regent dan ook klachten bij de klantenservice. Nadat mensen hun bestelling hadden geplaatst via de site van Scapino, kreeg men een mail dat de bestelling verstuurd was. Echter bleek overal de Track en Trace code te ontbreken. Daarbij bleek de klantenservice ook nog eens onbereikbaar.

PostNL en weersomstandigheden

Scapino schoof de schuld in eerste instantie af op PostNL, zij zouden de pakketten niet opgehaald hebben, omdat er niet gereden werd door PostNL vanwege de weersomstandigheden. Op navraag door Regio Online hier over, wordt er door PostNL niet gereageerd.
Op de Facebookpagina van Scapino wordt massaal en boos gereageerd. Op mails naar de klantenservice komt geen antwoord. Wanneer men de klantenservice probeert te bellen, staat men met vele anderen in de wacht of wordt er opgehangen. Mensen hebben een week na het bestellen nog geen track en Trace code en kunnen dus niet na gaan waar hun bestelling is.

Onlangs heb je bij ons één of meerdere artikelen besteld. Door de winterse omstandigheden verwachten
wij niet dat je je pakketje op tijd zult ontvangen. Daarom hebben wij, tot onze spijt, besloten
om je bestelling (of een deel van je bestelling) te annuleren

Scapino annuleert bestellingen, klanten boos

Mensen die in de eerste week van februari bestelden, kregen een week later een mail, dat de bestelling door Scapino geannuleerd werd. In de mail krijgt de klant een ‘goed makertje’ een kortingscode voor 10% korting op een volgende bestelling. Deze is geldig tot 28 februari!
Wanneer Scapino niet in staat is, om in de eerste week van februari een bestelling af te leveren, vreest de klant dat dit in de laatste twee weken ook wel niet zal lukken. Er komen dan ook veel boze reacties van mensen op de Facebookpagina van Scapino. Waar wel bijna dagelijks aanbiedingen voorbij komen. Zo waren er voor het winterse weer los barste, o.a. aanbiedingen van schaatsen en sneeuwlaarzen die massaal besteld werden. Maar die nooit afgeleverd werden. En bij bestellingen die wel bezorgt werden, bleken er fouten te zijn gemaakt in onder andere de maten.

Klantonvriendelijk

Zelfs verkoopmedewerkers van Scapino geven onder de boze reacties aan dat zelfs zij het niet reageren en annuleren van bestellingen klantonvriendelijk vinden. Zij proberen via privé berichten op Facebook hulp aan te bieden, maar ook zij konden niets voor de klanten betekenen.
Vooral het feit dat Scapino zelf de bestellingen massaal annuleert omdat zij denken dat de bestelling vanwege het winterse weer, niet op tijd bezorgt kan worden en men afgescheept wordt met een korting van 10 % valt bij vele klanten verkeerd. Zij zouden op zijn minst zelf de keuze willen krijgen of ze de bestelling alsnog zouden willen ontvangen.

nou ja zeg. Al wil jij die snowboots in de zomer aan doen. Of ter decoratie in je vensterbank neer zetten. Daar heeft @scapino dan toch niks mee te maken?! Dit vind ik echt gek.

Begrip voor drukte, niet voor klantenservice

Veel mensen geven aan wel begrip te hebben voor het feit dat het nu wat drukker is dan normaal en dat het daardoor iets langer kan duren voor een bestelling geleverd wordt. Maar voor de manier van doen, heeft niemand een goed woord over.
Dat de winkels nu dicht zijn en er meer mensen online gaan bestellen, is niet nieuw. Er kon al lang online besteld worden bij Scapino, maar blijkbaar waren ze nog niet voorbereid op grotere drukte.

Op de Facebookpagina wordt momenteel door Scapino aanbevolen om bij de lokale Scapino winkel te informeren en daar de bestellingen te doen.
Ook hier wordt niet vriendelijk op gereageerd door klanten. Er kon immers al heel lang, al voor carona, online besteld worden bij Scapino.

Snowboots nodig? In onze winkels zijn nog volop snowboots verkrijgbaar! 👏 Bel je lokale Scapino-winkel en geef je bestelling door. Er wordt een ophaalafspraak ingepland. Op deze manier heb jij je bestelling snel in huis!

Maar momenteel blijkt Scapino zich niet te verbeteren. En zijn er nog steeds veel klachten zoals: “Ik wacht al vanaf 27 januari op antwoord over mijn foute levering… op alle mogelijke manieren contact gezocht.. niks!! Jaja jullie hebben het druk maar je maakt mij niet wijs dat je iets van 27 jan nog niet kunt beantwoorden.. iedere x mijn mail verwijderen en bellen gaat niet want de verbinding verbreekt iedere x na 30min. Ik ben zo boos dat ik nu social media inzet om maar enigszins een respons te kunnen krijgen!!! Scapino schaam je diep!!!”

Aangezien de slechte bereikbaarheid van de klantenservice, is het wel begrijpelijk dat ook Regio Online nog geen reactie heeft ontvangen van Scapino.

scapino
Foto: printscreen Facebook Scapino

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in

Nieuws uit deze regio