13.2 C
De Bilt

Klanten vinden flexibele bediening steeds belangrijker

Restaurants merken steeds vaker dan hun klanten flexibele bediening willen. Dat houdt in dat de ene klant graag een plekje in je restaurant zoekt om rustig te lunchen, maar de ander heeft haast en wil alleen een snelle hap meenemen. Steeds vaker komt het voor dat klanten verwachten dat ze, waar dan ook, flexibel bediend kunnen worden.

Hoe blijf je flexibel voor je klanten?

Voorheen was het allemaal wat duidelijker. Je had een restaurant en klanten kwamen bij je aan tafel zitten voor een maaltijd. Tegenwoordig is dat allemaal wat vervaagd en zeker na de coronaperiode verwachten klanten dat ze maaltijden of drankjes ook makkelijk mee kunnen nemen.

Wat makkelijk werkt is dat je een afhaalgedeelte voor je klanten maakt en een gedeelte waar klanten kunnen afrekenen nadat ze aan tafel hebben gegeten. Bij het afhaalgedeelte zorg je dat je de juiste spullen hebt om maaltijden en drankjes aan je klanten mee te geven. Zorg ook dat de rijen niet te lang worden. Zo is het handig dat klanten online een bestelling door kunnen geven die ze later afhalen.

Wat heb je nodig?

Wat je nodig hebt om flexibel je klanten te bedienen is, om te beginnen, een goede website. Zorg ervoor dat je website snel en goed is zodat klanten online een bestelling kunnen doorgeven. Zo voorkom je lange wachtrijen en frustratie bij je klanten.

Regel een apart gedeelte in je restaurant zodat het afhaalpubliek het zittende publiek niet stoort. Het is heel storend als je rustig zit te eten en je hebt constant mensen naast je tafeltje staan die in de rij staan.

Apart afhaalmenu

Een apart afhaalmenu kan ook tot de mogelijkheden horen. Zo maak je het jezelf wat makkelijker. Klanten verwachten ook niet dat ze alles van het menu mee naar huis kunnen nemen. Maak een apart menu met gerechten die makkelijk te verpakken zijn voor je klanten.

Noodzakelijke materialen

Materiaal om je gerechten in mee te geven is vanzelfsprekend ook noodzakelijk. Zorg ervoor dat je voldoende materiaal hebt om warme en koude gerechten aan je klanten mee te geven. Bij TakeAware kun je kiezen uit een uitgebreid assortiment aan verpakkingsmateriaal voor je gerechten en dranken. Ze leveren van snackbakjes tot soepbekers en je kunt er zelfs het logo van je restaurant op laten bedrukken.

Laat het je klanten weten

Begin je met je klanten flexibel te bedienen? Laat het ze vooral weten. Informeer ze via Facebook, Linkedin, Instagram en TikTok. Zo weten je klanten waar ze je kunnen vinden en dat je ze op meerdere manieren bedient.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in

Nieuws uit deze regio