Klanten vinden flexibele bediening steeds belangrijker

Restaurants merken steeds vaker dan hun klanten flexibele bediening willen. Dat houdt in dat de ene klant graag een plekje in je restaurant zoekt om rustig te lunchen, maar de ander heeft haast en wil alleen een snelle hap meenemen. Steeds vaker komt het voor dat klanten verwachten dat ze, waar dan ook, flexibel bediend kunnen worden.

Hoe blijf je flexibel voor je klanten?

Voorheen was het allemaal wat duidelijker. Je had een restaurant en klanten kwamen bij je aan tafel zitten voor een maaltijd. Tegenwoordig is dat allemaal wat vervaagd en zeker na de coronaperiode verwachten klanten dat ze maaltijden of drankjes ook makkelijk mee kunnen nemen.

Wat makkelijk werkt is dat je een afhaalgedeelte voor je klanten maakt en een gedeelte waar klanten kunnen afrekenen nadat ze aan tafel hebben gegeten. Bij het afhaalgedeelte zorg je dat je de juiste spullen hebt om maaltijden en drankjes aan je klanten mee te geven. Zorg ook dat de rijen niet te lang worden. Zo is het handig dat klanten online een bestelling door kunnen geven die ze later afhalen.

Wat heb je nodig?

Wat je nodig hebt om flexibel je klanten te bedienen is, om te beginnen, een goede website. Zorg ervoor dat je website snel en goed is zodat klanten online een bestelling kunnen doorgeven. Zo voorkom je lange wachtrijen en frustratie bij je klanten.

Regel een apart gedeelte in je restaurant zodat het afhaalpubliek het zittende publiek niet stoort. Het is heel storend als je rustig zit te eten en je hebt constant mensen naast je tafeltje staan die in de rij staan.

Apart afhaalmenu

Een apart afhaalmenu kan ook tot de mogelijkheden horen. Zo maak je het jezelf wat makkelijker. Klanten verwachten ook niet dat ze alles van het menu mee naar huis kunnen nemen. Maak een apart menu met gerechten die makkelijk te verpakken zijn voor je klanten.

Noodzakelijke materialen

Materiaal om je gerechten in mee te geven is vanzelfsprekend ook noodzakelijk. Zorg ervoor dat je voldoende materiaal hebt om warme en koude gerechten aan je klanten mee te geven. Bij TakeAware kun je kiezen uit een uitgebreid assortiment aan verpakkingsmateriaal voor je gerechten en dranken. Ze leveren van snackbakjes tot soepbekers en je kunt er zelfs het logo van je restaurant op laten bedrukken.

Laat het je klanten weten

Begin je met je klanten flexibel te bedienen? Laat het ze vooral weten. Informeer ze via Facebook, Linkedin, Instagram en TikTok. Zo weten je klanten waar ze je kunnen vinden en dat je ze op meerdere manieren bedient.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here

Nieuws uit deze regio

Grootschalige demonstratie voor meer acceptatie van de LHBTI+-gemeenschap tijdens Rotterdamse Prideweek

Rotterdam - Op zaterdag 25 september, tijdens Rotterdam Pride, organiseren GayRotterdam en COC Rotterdam een grootschalige demonstratie. Aanleiding voor de demonstratie zijn de recente...

Zeer ernstige verkeershinder door afsluiting A12 Utrecht richting Den Haag

Rijkswaterstaat verwacht van 27 september 21.00 uur tot 7 oktober 05.00 uur zeer ernstige verkeershinder op de A12 Utrecht richting Den Haag tussen knooppunt...

Een autoverzekering afsluiten vraagt om goede keuzes maken

Je mag in Nederland alleen de openbare weg op met een auto als je een autoverzekering hebt. Daarom sluiten de meeste mensen direct een...

Het Groene Strand lanceert eerste groene stranden van Nederland in drie provincies

Binnenland - Op woensdag 29 september ontvangen drie stranden in Nederland een Groene Strand Wimpel. Een unieke gebeurtenis, want dit zijn de eerste stranden in Nederland...

Toegangsbewijs wordt de standaard na vaarwel aan anderhalve meter

Den Haag - De coronatoegangsbewijs wordt vanaf 25 september de standaard om de samenleving 'ruimte te geven'. Dit werd vanavond bekend gemaakt tijdens de...

On the way to PlanetProof Week van start: keurmerk in de volgende versnelling

Met een winkelwagen vol met On the way to PlanetProof producten openen klimaatambassadeur Helga van Leur en Sjaak van der Tak, voorzitter LTO Nederland,...

Groot onderzoek naar koopgedrag in de Randstad en Noord-Brabant

Nieuw onderzoek naar koopgedrag blijkt hard nodig. De detailhandel is de afgelopen jaren veranderd. Waar het online winkelen een sterke groei heeft doorgemaakt, is...

Open Monumentendag met ruim 850.000 bezoekers bijna als vanouds

Afgelopen weekend bezochten op de open monumentendag naar schatting ruim 850.000 bezoekers de circa 4.000 opengestelde monumenten in Nederland tijdens de 35ste VriendenLoterij Open...