13.8 C
De Bilt

Persoonlijke touch voor webshops steeds vaker de keuze voor beste klantervaring

Je kent ze wel, de enorme webshops die al sinds jaar en dag mateloos populair zijn. Van Zalando tot Coolblue, we hebben er allemaal weleens wat besteld. Hetgeen wat ze zo populair maakt, is dat ze het persoonlijk maken, hoe groot het bedrijf ook is. Laten we alleen eens kijken naar de populaire reclames van Zalando van een aantal jaren geleden, waar vrouwen gillend naar de deur liepen omdat ze zagen dat de bezorger met een pakket van Zalando voor de deur stond.

Wanneer je dit weet te bereiken als bedrijf, dan kun je wel zeggen dat je marketing aardig geslaagd is. Het is daarom ook niet voor niets dat steeds meer webshops kiezen voor een persoonlijke touch en dan met name bij het inpakken van de bestellingen. Logisch ook, want dit is het enige ‘contact’ dat je hebt met de klant. Maar hoe zorg je er nu voor dat je het allemaal net even wat persoonlijker maakt?

Zorg voor gepersonaliseerde dozen

Een doeltreffende manier om jezelf als bedrijf op de kaart te zetten, is door eens te beginnen met dozen op maat. Dat wil zeggen dat je kiest voor dozen met je eigen naam en logo, zodat mensen direct weten dat de bezorger met een pakketje komt van jouw bedrijf. Dit lijkt misschien een kostbare investering, maar op lange termijn verdiend dit meer dan terug. Waar we ons namelijk vaak in vergissen, is dat de meerprijs nominaal gezien minimaal is.

Hoe gaaf is het om bijvoorbeeld geen 1 euro, maar 2 euro per doos te betalen en deze volledig te voorzien van je naam, logo en andere uitingen? Dit lijkt natuurlijk veel omdat je ineens het dubbele gaat betalen voor je dozen, maar wat als dit op een order van 100 euro is? Dan is het geen 1 maar 2 procent. Een minimaal verschil dus. Wil jij dit nu ook? Dan kun je volledig op maat gemaakte dozen kopen bij de Dozenproducent om de naamsbekendheid van je bedrijf te doen groeien.

Handgeschreven bedankkaartje is heel persoonlijk

Het lijkt wel of iedereen tegenwoordig een bedankkaartje bij zijn of haar bestelling doet. Logisch, want het is een vrij makkelijke manier om net even dat beetje extra te doen. Toch zien we dat er maar weinig bedrijven zijn die dit personaliseren, door er bijvoorbeeld iets op te zetten over het specifieke product. Dit lijkt misschien veel werk, maar is per bestelling misschien 20 seconden meer. Uit ervaringen weten we dat deze persoonlijke touch enorm veel goodwill oplevert bij klanten en uiteindelijk ook een stuk meer beoordelingen.

Het voordeel van deze kaartjes, is dat je bijvoorbeeld een deel alvast kunt voorschrijven. Zo kun je zinnen als ‘Ontzettend bedankt voor je leuke bestelling, we wensen je ontzettend veel plezier met {naam product}’. Zo ben je nog sneller klaar en blijft het persoonlijk.

Opvolging per mail

Wil je net even een stapje verder gaan, dan kun je je klanten ook mailen nadat ze hun bestelling hebben ontvangen. Coolblue doet dit bijvoorbeeld ontzettend goed. Op het moment dat je bijvoorbeeld een nieuw scherm voor je computer besteld, krijg je een paar minuten na ontvangst een mail met uitleg over het installeren ervan. Natuurlijk is dit allemaal geautomatiseerd, maar laat het wel zien dat er echt aan alles wordt gedacht.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in

Nieuws uit deze regio