Aalten – Gemeente Aalten is vanaf nu ook bereikbaar via WhatsApp; een uitbreiding van de dienstverlening. Inwoners en ondernemers die een vraag willen stellen aan de gemeente kunnen in het vervolg ook contact opnemen via het WhatsApp-nummer 06 – 22 02 77 68. Zij krijgen in principe dezelfde werkdag antwoord van een medewerker van het Klant Contact Centrum van de gemeente.
Inwonerspanel ‘U spreekt’
Burgemeester Stapelkamp: “Het aantal mensen dat in Nederland WhatsApp gebruikt is nu al meer dan elf miljoen. In onze gemeente zullen er ook al heel veel zijn. Uit het recente onderzoek naar communicatie met de gemeente van ons inwonerspanel ‘U spreekt’ bleek ook al dat veel inwoners voor vragen aan de gemeente gebruik denken te maken van WhatsApp. Daar sluiten we met deze nieuwe service op aan. Heeft u dus een vraag of wilt u iets melden? Stuur ons een appje! We reageren zo snel mogelijk.”
Dezelfde dag antwoord
De kracht van WhatsApp is dat het een snel middel is. Iemand die de gemeente appt verwacht snel een reactie. De vragen die binnenkomen via WhatsApp worden beantwoord door de KCC-medewerkers tijdens de reguliere openingstijden van het gemeentekantoor. Berichten die buiten kantooruren zijn verstuurd, worden de eerstvolgende werkdag beantwoord.
Alleen voor WhatsApp
Het is niet mogelijk om via het speciale WhatsApp-telefoonnummer van de gemeente Aalten te bellen of een sms te sturen. Vragen waarvoor privacygevoelige gegevens nodig zijn, zoals een Burgerservicenummer, worden niet via WhatsApp beantwoord. In die gevallen wordt op een andere manier contact gezocht.