2.4 C
De Bilt
zondag, 4 december 2022

Op de pagina Adverteren van Regio Online lees je alles over de mogelijkheden om te adverteren op onze nieuwswebsite. Adverteren kan door middel van content, maar je kunt ook adverteren met banners bijvoorbeeld.

Adverteren

Wist je dat adverteren bij Regio Online helemaal niet duur is? Adverteren kan al vanaf 1 euro per dag voor banners. Adverteren met content kan al vanaf 24,95 euro. Laat je informeren over alle mogelijkheden die wij met adverteren bieden. Natuurlijk vindt je op Regio Online alles over regionaal en lakaal nieuws. Daarnaast kun je weer & verkeersinformatie vinden en via P2000 de actuele 112 meldingen bij jou inde buurt.

Op de pagina Adverteren van Regio Online lees je alles over de mogelijkheden om te adverteren op onze nieuwswebsite. Adverteren kan door middel van content, maar je kunt ook adverteren met banners bijvoorbeeld.

Adverteren

Wist je dat adverteren bij Regio Online helemaal niet duur is? Adverteren kan al vanaf 1 euro per dag voor banners. Adverteren met content kan al vanaf 24,95 euro. Laat je informeren over alle mogelijkheden die wij met adverteren bieden. Natuurlijk vindt je op Regio Online alles over regionaal en lakaal nieuws. Daarnaast kun je weer & verkeersinformatie vinden en via P2000 de actuele 112 meldingen bij jou inde buurt.

Oplossing stoep Wittelaan lijkt mogelijk in Baarn

Tijdens de uitvoering van werkzaamheden van de herinrichting van de Wittelaan in Baarn bleek dat de wortels van de bomen in de straat ondieper lagen dan van te voren verwacht. Hierdoor wordt een deel van de bestrating omhoog gedrukt. Om toekomstige problemen te voorkomen, is er in de uitvoering voor gekozen om de boomspiegels te vergroten. Hierdoor is het niet mogelijk om de geplande stoep aan de oneven-zijde van de straat in zijn huidige vorm terug te brengen. Geen stoep is niet de oplossing. Daarom is er de afgelopen tijd gezocht naar een alternatief.

Ontstaan situatie ‘hoge bakken’ rondom bomen

Om toekomstige problemen met wortelopdruk te voorkomen en om voldoende levensverwachting van de bomen te behouden, is er in de uitvoering voor gekozen om de boomspiegels te vergroten. Dat maakt het aanbrengen van een stoep lastig. Doordat de ‘hoge bakken’ rondom de boomspiegels de doorgang belemmeren is er geen vrije wandelroute aan de zijde met oneven huisnummers. Hierdoor moeten voetgangers over de weg lopen of de weg oversteken om gebruik te maken van het voetpad aan de overzijde (met de even huisnummers).

Geen stoep is geen optie

Enkele bewoners van de Wittelaan hebben aangegeven dat er wel een stoep moet zijn. De bewoners zijn bang voor (verkeers-)onveilige situaties. Daarom hebben wij de afgelopen weken nagedacht over verschillende scenario’s om de situatie anders in te richten. Daarin zijn de ontvangen suggesties van bewoners meegenomen.

Voetpad van half verharding in Wittelaan

Na alles afgewogen te hebben is een voetpad van half verharding langs bomen de beste optie. In dit scenario worden de boomvakken aan de kant van het voetpad verlaagd en wordt er langs de bomen een voetpad gerealiseerd. Half verharding is een verharding van ongebonden materiaal (zoals grind, gebroken puin en gebroken natuursteen) dat vaak wordt toegepast in parken en tuinen. Op deze manier kan het voetpad worden gerealiseerd en kunnen de bestaande bomen behouden blijven. Door de beperkte beschikbare ruimte wordt het voetpad smaller dan op het Definitieve Ontwerp. Er bestaat de kans dat er bij hevige regenval tijdelijk plassen water in de half verharding blijven staan.

Andere scenario’s

Eén van de andere scenario’s die is onderzocht, is een voetpad van bestrating langs de bomen. Hiervoor moeten de boomvakken verkleind worden. Voor dit scenario moeten de bestaande bomen worden gekapt en (indien mogelijk) vervangen door nieuwe bomen. Het kappen van gezonde bomen met voldoende restlevensduur past niet in het beleid van de gemeente Baarn. Ook is onderzocht om de Wittelaan in te richten als eenrichtingsverkeer, waarmee er meer ruimte ontstaat voor trottoirs en groenvakken. Dit scenario is echter zeer kostbaar. En daarnaast heeft een dergelijke ingreep in de Wittelaan een grote impact op de verkeerscirculatie in de omgeving.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in

Nieuws uit deze regio