2.3 C
De Bilt

YOUCHOOSE aftrap door Burgemeester Marianne Schuurmans

Haarlemmermeer – YOUCHOOSE is een campagne die zich richt op wapenbezit onder jongeren. De media berichten inmiddels bijna dagelijks over steek- en schietincidenten waarbij jongeren vanaf zo’n 12 jaar bij zijn betrokken. Ook in Haarlemmermeer vonden vorig jaar vier steekincidenten plaats, waarbij het laatste incident nog op ieders netvlies staat gegrift. Twee jongens van 15 en 16 jaar staken toen de 64-jarige Tom uit Hoofddorp neer nadat hij 50 euro had gepind. Het slachtoffer stierf ter plekke.

YOUCHOOSE

De campagne richt zich onder andere op de ouders, de jongeren, professionals als jeugdwerkers, jongerencoaches en docenten. De boodschap is duidelijk: YouChoose. Burgemeester Schuurmans: ‘wil je indruk maken met  het keukenmes van je moeder met alle risico’s van dien, of maak je indruk met échte skills, zoals hiphop, freerunnen of skaten? Jij kiest!’

QR-Code

De campagne stelt jongeren 12-23 jaar voor de keuze; Wil jij indruk maken op jouw vrienden door een mes te dragen? Of wil je respect krijgen doordat je goed bezig bent? You Choose! De campagne bestaat uit diverse onderdelen. Zo worden er op verschillende plaatsen in de gemeente QR-tegels geplaatst. Door deze tegels te scannen krijgt de jeugd video’s te zien van jongeren die het goede of juist het slechte pad bewandelen. Ook worden er in samenwerking met politie inleveracties op touw gezet. Uiteraard worden er bij de campagne ook ouders en straatcoaches actief betrokken. 

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in

Nieuws uit deze regio