0.5 C
De Bilt
woensdag, 8 februari 2023

Op de pagina Adverteren van Regio Online lees je alles over de mogelijkheden om te adverteren op onze nieuwswebsite. Adverteren kan door middel van content, maar je kunt ook adverteren met banners bijvoorbeeld.

Adverteren

Wist je dat adverteren bij Regio Online helemaal niet duur is? Adverteren kan al vanaf 1 euro per dag voor banners. Adverteren met content kan al vanaf 24,95 euro. Laat je informeren over alle mogelijkheden die wij met adverteren bieden. Natuurlijk vindt je op Regio Online alles over regionaal en lakaal nieuws. Daarnaast kun je weer & verkeersinformatie vinden en via P2000 de actuele 112 meldingen bij jou inde buurt.

Op de pagina Adverteren van Regio Online lees je alles over de mogelijkheden om te adverteren op onze nieuwswebsite. Adverteren kan door middel van content, maar je kunt ook adverteren met banners bijvoorbeeld.

Adverteren

Wist je dat adverteren bij Regio Online helemaal niet duur is? Adverteren kan al vanaf 1 euro per dag voor banners. Adverteren met content kan al vanaf 24,95 euro. Laat je informeren over alle mogelijkheden die wij met adverteren bieden. Natuurlijk vindt je op Regio Online alles over regionaal en lakaal nieuws. Daarnaast kun je weer & verkeersinformatie vinden en via P2000 de actuele 112 meldingen bij jou inde buurt.

Primeur: elektrische fiets draadloos opladen via stoeptegel

Een elektrische deelfiets opladen door hem op een speciale stoeptegel neer te zetten. Deze primeur werd vandaag in Arnhem officieel in gebruik genomen. Draadloos opladen kennen we al van de elektrische tandenborstel en de mobiele telefoon, maar voor het eerst kan dat nu ook met een elektrische fiets, via een stoeptegel. Deze primeur van de eerste publieke ‘oplaadtegel’ is een samenwerking van ontwikkelaar en producent TILER, deelfietsverhuurder Bondi en de gemeente Arnhem.

Briljant en simpel

‘Een briljant en tegelijk simpel idee’, vindt wethouder duurzame mobiliteit Nermina Kundić. ‘En het past zo goed bij Arnhem als hotspot voor duurzame energie en duurzame mobiliteit. Een prachtig voorbeeld van hoe je met creatieve innovatie zo’n praktisch concept bedenkt. We streven in Arnhem naar een schonere stad, met meer schoon en stil vervoer. Daar past dit heel goed bij.’

Nermina Kundić (wethouder duurzame mobiliteit), Chingiskhan Kazakhstan, Max Schalow (beiden Bondi) en Christiaan van Nispen (TILER)
Nermina Kundić (wethouder duurzame mobiliteit), Chingiskhan Kazakhstan, Max Schalow (beiden Bondi) en Christiaan van Nispen (TILER) – Foto: gemeente Arnhem

Elektrische fietsen laden met inductie

Draadloos opladen via de oplaadtegel gaat via inductie. Simpelweg de fiets met de standaard op de laadtegel parkeren is voldoende om de fiets op te laden. Het voordeel van inductieladen is dat er geen bewegende en uitstekende onderdelen aan het systeem zitten waardoor er minimaal onderhoud nodig is. Deze unieke, gepatenteerde technologie laadt efficiënt, veilig en is universeel. Elke e-bike kan laden op TILER’s laadtegel, mits de laadstandaard is geïnstalleerd natuurlijk.

Laden is simpel: zet de fiets met de standaard op de tegel en de fiets start automatisch met opladen
Laden is simpel: zet de fiets met de standaard op de tegel en de fiets start automatisch met opladen – Foto: gemeente Arnhem

Het TILER-netwerk

Het idee is ontstaan vanuit een project van de TU Delft en vervolgens opgepakt door een van de oprichters, Christiaan van Nispen. Hij komt uit de wereld van autoladen, maar realiseerde zich dat het laden van elektrische auto met een onhandige kabel hopeloos verouderd is. Van Nispen: ‘De helft van de autoritten in Nederland zijn korter dan 7,5 kilometer, een afstand die heel makkelijk afgelegd kan worden met de elektrische fiets. Door het gebruik van de elektrische fiets zo makkelijk mogelijk te maken, pak je nog sneller de fiets.’

De laadtegel van TILER is ongeveer net zo groot als een standaard stoeptegel
De laadtegel van TILER is ongeveer net zo groot als een standaard stoeptegel – Foto: gemeente Arnhem

Ook handig voor deelfietsen

Het systeem is ook handig voor aanbieders van deelfietsen. ‘Deelfietsaanbieders gaan nu op pad om lege batterijen van fietsen te wisselen’, legt Van Nispen uit. ‘Dat is een erg kostbare operatie die met TILER niet meer nodig is. Bondi’s missie om steden leefbaarder te maken past goed bij TILER en we zijn erg blij met deze partnership. Het doel is een heel TILER-netwerk te creëren waar naast de elektrische fiets bijvoorbeeld ook bakfietsen en scooters van alle verschillende aanbieders geladen kunnen worden.’

Meer schoon vervoer

In Arnhem zijn op dit moment vijf ‘hubs’ voor elektrische deelfietsen, deelbakfietsen en deelauto’s. In totaal rijden er daarmee 24 deelfietsen, 8 deelbakfietsen en zo’n 70 deelauto’s door de stad. Kundić verwacht dat dat aantal de komende jaren zal toenemen. ‘We zetten flink in op een betere luchtkwaliteit en schoon en stil vervoer. Ruim baan voor de fietser dus, ook voor de elektrische deelfiets!’

spot_img

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in

spot_img

Nieuws uit deze regio