8.2 C
De Bilt

65+ abonnement Qbuzz werkte niet correct in lijnen 13 en 14 in Dordrecht: vraag restitutie aan

Dordrecht – Een paar dagen lang konden 65-plussers toch betaald hebben voor een gratis rit buiten de spits in de nieuwe buslijnen 13 en 14. Hoe zit dat?

Nieuwe dienstregeling Qbuzz

Op 12 december 2021 is de nieuwe dienstregeling van Qbuzz ingegaan in Dordrecht. Een aantal ritten van de stadsBuzzlijnen 3 en 4 in Dordrecht rijden sinds zondag een afwijkende of kortere route dan de reguliere lijnen 3 en 4. Om het voor onze reizigers duidelijk te maken dat deze bussen een andere eindbestemming hebben, rijden we deze ritten onder afwijkende lijnnummers, namelijk 13 en 14.

Toch betaald met 65+ abonnement?

In Dordrecht hebben we voor 65-plussers een speciaal abonnement waardoor zij in de daluren gratis met de stadsBuzzen mogen reizen. Echter, dit werkte nog niet in de nieuwe lijnen 13 en 14 waardoor deze reizigers ineens wél moesten betalen als ze in een van deze lijnen instapten. Wij hebben dit met spoed alsnog doorgevoerd in de systemen, waardoor dit vanaf vandaag, 15 december, wel correct wordt berekend in stadsBuzz 13 en 14.

Teruggave vragen mogelijk

Reizigers die hierdoor kosten hebben gemaakt terwijl ze met het 65+ abonnement reizen, kunnen restitutie aanvragen via onze website qbuzz.nl/dmg/contact of via onze klantenservice 0900-0109. Dit gold overigens alleen als ze in een van deze lijnen instapten. Op alle andere lijnen is het 65+ abonnement wel correct verwerkt. Onze excuses voor het ongemak

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in

Nieuws uit deze regio