2.6 C
De Bilt
donderdag, 8 december 2022

Op de pagina Adverteren van Regio Online lees je alles over de mogelijkheden om te adverteren op onze nieuwswebsite. Adverteren kan door middel van content, maar je kunt ook adverteren met banners bijvoorbeeld.

Adverteren

Wist je dat adverteren bij Regio Online helemaal niet duur is? Adverteren kan al vanaf 1 euro per dag voor banners. Adverteren met content kan al vanaf 24,95 euro. Laat je informeren over alle mogelijkheden die wij met adverteren bieden. Natuurlijk vindt je op Regio Online alles over regionaal en lakaal nieuws. Daarnaast kun je weer & verkeersinformatie vinden en via P2000 de actuele 112 meldingen bij jou inde buurt.

Op de pagina Adverteren van Regio Online lees je alles over de mogelijkheden om te adverteren op onze nieuwswebsite. Adverteren kan door middel van content, maar je kunt ook adverteren met banners bijvoorbeeld.

Adverteren

Wist je dat adverteren bij Regio Online helemaal niet duur is? Adverteren kan al vanaf 1 euro per dag voor banners. Adverteren met content kan al vanaf 24,95 euro. Laat je informeren over alle mogelijkheden die wij met adverteren bieden. Natuurlijk vindt je op Regio Online alles over regionaal en lakaal nieuws. Daarnaast kun je weer & verkeersinformatie vinden en via P2000 de actuele 112 meldingen bij jou inde buurt.

Test automatisch bestuurde trein – nu mét reizigers

Groningen – De automatisch bestuurde trein die al een tijd in Groningen wordt getest, gaat woensdag 12 februari voor het eerst rijden met vijftig reizigers aan boord. Een primeur, die voor het eerst in Europa op deze manier plaatsvindt. Tot 17 februari rijden we dagelijks met deze trein, ook wel Automatic Train Operation (ATO) genoemd, tussen Groningen en Buitenpost.

niek onderzoek

De afgelopen maanden voerden we op het spoor tussen Groningen en Buitenpost al diverse ATO-testen uit zonder reizigers. Nu onderzoeken we hoe reizigers het rijden onder ATO vinden. Wat merken ze er bijvoorbeeld van als een automatisch bestuurde trein optrekt en remt?
De testen worden uitgevoerd door ProRail, vervoerder Arriva, de provincie Groningen en leverancier Stadler. Voor het werven van reizigers die mee willen testen, plaatsten we oproepjes op de websites en social media van ProRail en Arriva. De ritjes bleken erg populair; na een dag waren alle beschikbare plekken vol. TNO gaat de deelnemers vooraf, tijdens en na de rit bevragen over hun beleving.

Waarom ATO?

Het wordt steeds drukker op het spoor. Daarom moeten de komende jaren méér treinen over het bestaande spoor kunnen rijden. ATO kan hiervoor een slimme oplossing zijn, want door geautomatiseerd te rijden kunnen treinen op een veilige manier dichter op elkaar rijden. Dat maakt meer treinverkeer mogelijk. Maar er zijn meer voordelen: treinen die (deels) automatisch rijden doen dat gelijkmatig. Dat bespaart energie en is dus duurzaam. En doordat computersystemen treinritten kunnen monitoren, wordt een treinrit voorspelbaarder en betrouwbaarder. Daardoor rijden automatisch bestuurde treinen stipter en gaat de punctualiteit verder omhoog.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in

Nieuws uit deze regio