12.6 C
De Bilt

Gemeente Krimpenerwaard toegankelijker voor doven en slechthorenden

De gemeente Krimpenerwaard zet stappen om haar dienstverlening toegankelijker te maken voor doven, slechthorenden en mensen met een spraakbeperking. Vanaf nu kunnen zij zowel aan de balie als telefonisch moeiteloos communiceren met behulp van Nederlandse Gebarentaal en online tolken op afstand.

Baliegesprekken met Tolkcontact Tolk op afstand (TOA)

Doven en slechthorenden kunnen vanaf nu een verbeterde communicatie aan de balie ervaren dankzij het Tolkcontact Tolk op afstand (TOA) systeem. Met een simpele druk op de knop opent de baliemedewerker van de gemeente het TOA-portaal. Waar direct verbinding wordt gemaakt met een tolk Nederlandse Gebarentaal. Dit maakt vloeiende vertalingen mogelijk, waardoor doven en slechthorenden zonder hindernissen aan de balie kunnen communiceren.

Telefonische bereikbaarheid met Tolkcontact Teletolk

De telefonische bereikbaarheid voor doven, slechthorenden en mensen met een spraakbeperking wordt versterkt door het Tolkcontact Teletolk systeem. Met een eenvoudige klik op de pagina van www.krimpenerwaard.nl/teletolk kunnen inwoners het belportaal in, waar ze de keuze hebben tussen communiceren in Nederlandse gebarentaal of tekst.

Toegankelijke en inclusieve dienstverlening

Wethouder dienstverlening, Pascal van der Hek: “Deze stappen benadrukken de inzet van de gemeente Krimpenerwaard voor een inclusieve en toegankelijke dienstverlening. We werken aan gelijke kansen voor alle inwoners, en blijven we ons inzetten voor een goede dienstverlening.”

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in

Nieuws uit deze regio