Vanaf 13 juni kunnen organisaties en inwoners hun subsidieaanvraag bij de gemeente Leiden helemaal digitaal regelen. Met DigiD of eHerkenning kan men gemakkelijk inloggen in het nieuwe subsidieloket via de website van de gemeente. Daar kunnen alle benodigde documenten worden ingevoerd om de aanvraag en verantwoording te kunnen doen. Ook kan men in dit loket op elk moment de voortgang van de aanvraag volgen.
Wat verandert er?
In het nieuwe subsidieloket verloopt een aanvraag op dezelfde manier als nu, via een digitaal formulier. Maar alle communicatie tussen aanvrager en gemeente gaat via het digitale loket. Op deze manier zijn lopende aanvragen of subsidiebeschikkingen altijd in te zien en te downloaden. Inwoners kunnen inloggen in het systeem met DigiD. Voor bedrijven geldt dat zij moeten inloggen met eHerkenning.
Lopende en nieuwe aanvragen in Leiden
Voor lopende subsidieaanvragen geldt dat deze wel in het nieuwe loket staan maar dat de achterliggende stukken niet kunnen worden getoond. Aanvragen die vanaf 13 juni worden gedaan zijn wel volledig in te zien. De huidige subsidieaanvragers krijgen een mail van de gemeente met meer uitleg over het nieuwe subsidieloket.
Veilige opslag van uw gegevens
Gegevens worden in het loket veilig opgeslagen en zijn alleen door de aanvrager zelf en het subsidieteam van de gemeente in te zien. Het subsidieloket is te vinden op www.leiden.nl/subsidies.
Hier staat ook meer informatie over subsidieregelingen die er in Leiden zijn.
Subsidieteam
Het subsidieteam van de gemeente behandelt de aanvragen die binnenkomen. De aanvragen worden gecontroleerd op volledigheid en eventueel worden ontbrekende stukken opgevraagd. Via het subsidieloket kan de aanvrager contact opnemen over een aanvraag. Algemene vragen kunnen gesteld worden via het mailadres subsidie@leiden.nl.