7.9 C
De Bilt

Op de pagina Adverteren van Regio Online lees je alles over de mogelijkheden om te adverteren op onze nieuwswebsite. Adverteren kan door middel van content, maar je kunt ook adverteren met banners bijvoorbeeld.

Adverteren

Wist je dat adverteren bij Regio Online helemaal niet duur is? Adverteren kan al vanaf 1 euro per dag voor banners. Adverteren met content kan al vanaf 24,95 euro. Laat je informeren over alle mogelijkheden die wij met adverteren bieden. Natuurlijk vindt je op Regio Online alles over regionaal en lakaal nieuws. Daarnaast kun je weer & verkeersinformatie vinden en via P2000 de actuele 112 meldingen bij jou inde buurt.

Op de pagina Adverteren van Regio Online lees je alles over de mogelijkheden om te adverteren op onze nieuwswebsite. Adverteren kan door middel van content, maar je kunt ook adverteren met banners bijvoorbeeld.

Adverteren

Wist je dat adverteren bij Regio Online helemaal niet duur is? Adverteren kan al vanaf 1 euro per dag voor banners. Adverteren met content kan al vanaf 24,95 euro. Laat je informeren over alle mogelijkheden die wij met adverteren bieden. Natuurlijk vindt je op Regio Online alles over regionaal en lakaal nieuws. Daarnaast kun je weer & verkeersinformatie vinden en via P2000 de actuele 112 meldingen bij jou inde buurt.

Aan de slag met de eerste proeftuin: het Stationsplein

Het college van B&W heeft ingestemd met de uitvoering van de allereerste proeftuin van de gemeente Roosendaal. Een proeftuin is een kleine, afgebakende ruimte waarin enkele verbeteringen worden uitgeprobeerd. Deze proef is één van de zes proeftuinen uit het ontwikkelplan. Gemeente Roosendaal werkt hier samen aan met provincie Noord-Brabant, bewoners, de NS, eigenaars, ondernemers en andere partijen uit het gebied.

Proeftuinen als onderdeel van een groter plan

In de proeftuinen worden aanpassingen uitgeprobeerd, met als doel om op korte termijn al verbeteringen te kunnen realiseren. Welke aanpassingen dit moeten zijn, haalt de gemeente op bij omwonenden en ondernemers. Met deze input heeft de gemeente een breed gedragen ontwerp gemaakt. Wanneer blijkt dat de korte termijn aanpassingen succes hebben, worden deze verwerkt in het definitieve plan. Dit is de kracht van de proeftuinen.

Proeftuin Stationsplein

Bij het ophalen van input bij de omwonenden en ondernemers kwamen twee belangrijke aandachtspunten naar voren: de verkeersveiligheid en de uitstraling van het Stationsplein. Om de verkeersveiligheid te verbeteren wordt een deel van het gebied een ‘30 km per uur’ zone en worden de zebrapaden verplaatst en verbreed. Ook worden er zitplekken toegevoegd. Om de uitstraling te verbeteren, wordt er op verschillende manieren groen toegevoegd aan het gebied. En met signalering wordt de route naar het centrum aangegeven.

De proef wordt voorbereid en uitgevoerd binnen de kaders van dit voorstel. De proeftuin is in goede samenwerking met de NS vormgegeven en de NS heeft haar gronden beschikbaar gesteld voor deze eerste stap in het ontwikkelingplan van Roosendaal.

Eerste concrete stap

Wethouder Arwen van Gestel: Ik ben enorm enthousiast over deze eerste concrete stap. Ons doel is het gebied groener, veiliger en duurzamer te maken voor bezoekers en inwoners. Maar dat kunnen we niet alleen, daar hebben we onze inwoners bij nodig. Daarom gaan we dit traject samen aan. De eerste verbeteringen van het Stationsplein zijn al snel te zien. Samen aan de slag. Voor nu en later.

Vervolg

Het Stationsplein is een belangrijke plek voor Roosendaal, als visitekaartje van de stad. Het is dan ook geen toeval dat dit de eerste en grootste proef is, van de in totaal zes exemplaren. De proeftuinen komen in verschillende deelgebieden; het Stationsplein, de Brugstraat, de Burgemeester Prinsensingel, de Dominéstraat/Bloemenmarkt, de Raadhuisstraat en/of Molenstraat en een mobiliteitshub in de omgeving van het station. De werkzaamheden voor de proef Stationsplein starten nog dit jaar.

spot_img

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in

spot_img

Nieuws uit deze regio