4.6 C
De Bilt

COR-campagne Nissewaard geeft iedereen 1,5 meter afstand

Nissewaard – Op donderdag 23 juli om 13.15 uur is door de gemeente in de Uitstraat in Spijkenisse de COR-campagne gelanceerd om gasten in de horeca te wijzen op hun verantwoordelijkheid om 1,5 meter afstand te houden. Naast de getroffen financiële steunmaatregelen wil het gemeentebestuur met de campagne de horecaondernemers steunen, die geacht worden hun gasten op deze coronamaatregel te wijzen.

Versoepeling

In de COR-campagne geeft COR (van COR-ona) iedereen 1,5 meter afstand. Met deze slogan wil het gemeentebestuur mensen er toe bewegen elkaar aan te spreken op 1,5 meter afstand houden van elkaar. Wethouder Léon Soeterboek: “Met de versoepeling van de regels wordt het risico dat ieder-een wat minder strikt de afstandsregel naleeft, ongemerkt groter.”

“Vooral voor horecaondernemers is het lastig om hun bezoekers enerzijds gastvrij te ontvangen en hen anderzijds op de afstandsregel te wijzen. Dat is soms moeilijk met elkaar te verenigen. Daarom willen we als gemeente het uitgaanspubliek laten zien, dat ook wij die 1,5 meter afstand belangrijk vinden. De horeca heeft het de afgelopen maanden al moeilijk genoeg gehad. Als wij hen dan op deze manier kunnen ondersteunen, zullen we dat niet laten.”

BOB en COR-campagne

De COR-campagne doet denken aan de BOB-campagne die jaren geleden voor het uitgaanspubliek is ontwikkeld. In de COR-campagne is COR degene die zijn vrienden nog even wijst op die 1,5 meter afstand, zeker nu de horeca sinds 1 juni, zij het met beperkingen, weer open is gegaan. “Eigenlijk zijn we allemaal COR, zo zegt Soeterboek. We hebben ons nu eenmaal nog te houden aan de geldende maatregelen, want corona is het land bepaald nog niet uit.

Het is natuurlijk geweldig dat we weer een terrasje kunnen pikken en wat kunnen gaan eten met elkaar. Maar dat ontslaat ons niet van de plicht om de coronamaatregelen na te leven. Niet alleen voor onszelf, maar ook voor anderen in onze familie- en vriendenkring. Want we moeten er toch niet aan denken, dat het aantal besmettingen weer sterk toeneemt en we een nieuwe lockdown van de horeca krijgen.”

Posters

Deze week krijgen alle ondernemers posters waarop hun gasten met een knipoog wordt gevraagd 1,5 meter afstand te houden. Later zullen daarvoor ook andere middelen worden ingezet. Donder-dagmiddag start de campagne om 13.15 uur in de Uitstraat als de wethouder een aantal posters aan de horecaeigenaren uitreikt. Die middag krijgen nog een aantal horecaondernemers bezoek van de wethouder met het verzoek de posters op een prominente plek in hun etablissement op te hangen.

Overleg

De gemeente gaat ook binnenkort nog samen met ondernemers, het BIZ stadscentrum Spijkenisse en Koninklijke Horeca Nederland om de tafel zitten om te kijken hoe zij de ondernemers nog meer kunnen ondersteunen. “We hebben de wijsheid ook niet in pacht en gaan graag met ondernemers in de horeca in gesprek om te bezien, wat we nog meer voor elkaar kunnen betekenen. We moeten elkaar helpen door ideeën uit te wisselen en binnen de grenzen van de coronamaatregelen te onderzoeken wat er nog meer mogelijk is, om elkaar door deze moeilijke tijd te helpen”, zo besluit Soeterboek.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in

Nieuws uit deze regio